Avatar billede miljo_SPV Nybegynder
25. juli 2014 - 18:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udtryksgenerator - formular

Hej jeg er ny i access så håber nogle kan hjælpe mig.

Jeg har en tabel (tNavngivning) med følgende kolonner:

Kortblad nr. = Bokstav - 2 tal
Navn = Kort nr. - bokstav - 3 tal
Brønd nr. = blot oprettet, som et forsøg på at få det til at virke.... = Right$([Brønd navn];3)

Kortblad nr.      Navn    Brønd nr.
O21              O21X023      023
O22              O22X014      014
K12              K12R178      178
K12              K12S200      200
O21              O21R054      054

i min formular skriver jeg fx. O21 i et tekstfelt (kombinationsboks14), og jeg vil så gerne have retuneret det "største" navn til O21 i en et andet tekst felt - altså O21R054.

Jeg har forsøgt mig med følgende, men kan ikke få det til at virke :(

=IIf([Kombinationsboks14]=[tNavngivning]![Kortblad nr];Maks([tNavngivning]![Brønd nr]);"ØV")

mvh. Christina
Avatar billede fdata Forsker
30. juli 2014 - 12:08 #1
I kombinationsboks14's EfterOpdatering hændelse lægger du følgende kode:

Private Sub kombinationsboks14_AfterUpdate()
  Me.DitNavn = DMax("Navn", "tNavngivning", "Left(Navn,3)='" & Me.Tekst0 & "'")
End Sub

Ret selv DitNavn til navnet på dit svarfelt.
Avatar billede miljo_SPV Nybegynder
23. september 2014 - 15:48 #2
Hej fdata

Mange tak for dit svar og jeg ved det er meget længe siden, hvilket jeg beklager, men der har lige været nogle omstændigheder der har gjort jeg ikke har fået kigget på det.

Jeg kan ikke helt få det til at virke, jeg får fælgende fejlmeddelse når jeg forsøger:

Method or data member not found  - også markeres Tekst0

håber du kan hjælpe
Avatar billede fdata Forsker
23. september 2014 - 16:49 #3
My bad.
Der skulle naturligvis have stået kombinationsboks14 (og ikke Tekst0)
Avatar billede miljo_SPV Nybegynder
07. oktober 2014 - 08:04 #4
Fedt nu virker det bare - tusind tak for hjælpen :)
Avatar billede fdata Forsker
07. oktober 2014 - 12:19 #5
Velbekomme - og tak for point  ;O)