Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2014 - 20:37 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Java på Linux

Hvordan får man Java på Linux Mint (Debian) Jeg er ny på Linux området.
Avatar billede sadolin1978 Novice
25. juli 2014 - 22:37 #1
en løsning kunne være denne ( taget på en simpel Google søgning )

http://community.linuxmint.com/tutorial/view/1091
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2014 - 22:44 #2
Tak for dit indput. Jeg vil se på det. Havde prøvet noget fra nettet, det lykkedes bare ikke. Men nu får vi se:-)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
25. juli 2014 - 23:50 #3
Hvis det ikke hjælper dig her. Så prøv evt dette forum :

http://www.linuxin.dk

Har selv fået meget hjælp til linux der.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2014 - 00:00 #4
Jo tak fint, men klokken er 24:00 så det bliver først i morgen.
26. juli 2014 - 01:14 #5
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2014 - 01:32 #6
Oracle understoetter Java paa Linux (de tester dog kun SUSE, Redhat og Ubuntu - men da Ubuntu jo bugger paa Debian saa boer der ikke vaere problemer).

Download:

http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk8-downloads-2133151.html

Installations vejledning:

http://docs.oracle.com/javase/8/docs/technotes/guides/install/linux_jdk.html#BJFGGEFG

Jeg vil fraraade at bruge GCJ.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2014 - 11:58 #7
Mange tak for indput, jeg vil afprøve det i dag:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 12:26 #8
Hvad er forskellen på Linux Mint Debian og Linux Mint 17?

Jeg har Linux Mint 17 installeret på en anden pc, og her virker Java da med det samme efter Mint er installeret og fuldt opdateret bagefter.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2014 - 13:29 #9
Puha! Der 28 grader i min lejlighed, så jeg venter med eksperimenterne.
Men jeg er glad for forslagene, så sadolin1978 - Andershoegh -
TheBlackKnight og arne_v bedes venligst lægge et svar:-)
Avatar billede sadolin1978 Novice
26. juli 2014 - 22:43 #10
jeg springer over denne gang, da andre er kommet med for mig at se bedre svar og ikke bare en Google henvisning
Avatar billede Andershoegh Seniormester
26. juli 2014 - 22:50 #11
Og da mit var ikke engang var en google henvisning, så jeg springer jeg  selvfølgelig også over
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2014 - 12:42 #12
Nå ja, så må I jo nøjes med tak, I var ellers meget velkommen til point:-)

Jeg har gemt linket til siden her, og vil selvfølgelig prøve det af.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2014 - 00:02 #13
Jeg håber ikke at spørgsmålet i #8 var til mig, for jeg aner det ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2014 - 08:14 #14
Det var til dem der deltog i tråden, hvis de vidste det :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2014 - 11:01 #15
Godt, men det er måske ingen af deltagerne som er klar over? Jeg havde aldrig selv hørt om det, og det undrer mig hvis der virkelig er to x Mint. Kan det ikke være 2 navne for det samme?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2014 - 11:35 #16
Tror forskellen er at Mint Debian er bygget på Debian kernen, medens den almindelige Mint 17 er bygget på Ubunto.
Sådan forstår jeg dette link:
http://www.linuxmint.com/about.php
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2014 - 12:03 #17
Jeg forstår det lidt anderledes, sådan at først byggede Demian Ubuntu, og dernæst, på baggrund af erfaringerne med Ubuntu, byggede man mint, sådan, er der kun findes 1 Mint. Slår man op på Mint Debian, får man Mint 17.
29. juli 2014 - 12:16 #18
#16 er korrekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2014 - 12:22 #19
Tak for jeres tilbage meldiner i en tråd der ellers var lukket :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2014 - 12:41 #20
Når Ubuntu bygger på Debian kernen, og Mint bygger på Ubuntu, så bygger Mint jo også på Debian kernen.
Så giver det vel kun mening, hvis man hævder, at Mint er en videre udvikling af Ubuntu lige som windows 8 er en videre udvikling af windows 7 ? Jeg har prøvet at downloade en Mint Debian, men får hver gang en Linux Mint, så det er stadig min opfattelse, at der kun findes Linux Mint.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2014 - 13:44 #21
Det manglede da bare. Men alle troede vist, at spørgsmålet var til en anden:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2014 - 17:22 #22
#20 Ok sjovt at vide. Har selv lige hentet Linux Zorin 9, og vil afprøve denne.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2014 - 18:44 #23
Jeg har lige slået den op på nettet. Den ser spændende ud, selv om det er en lille fyr på bare 1.39GB.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2014 - 18:51 #24
I den frie udgave kan man sætte den med en brugerflade ala win 7 og Xp, samt Gnome3. Den har heller ikke så mange programmer med som Mint har, og derfor er den mindre. Men heller nogle få godt udvalgte programmer, end en masse man alligevel ikke bruger. Man kan jo stadig hente programmer på software opdatering. At få Java på den er det samme bøvl som du har været igennem. For selvom java er installeret kan den ikke registreres, og man skal manuelt installere den. Man ledes så hen på lidt besværlige guides som jeg så ikke lige har arbejdet videre med her. Men mit første indtryk af brugerfladen er fin synes jeg.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2014 - 19:09 #25
Du har da ret i, at der er mange "Unødige" ekstra programmer i Mint, så ja, man kan jo hente dem selv. Problemet er bare, at det kan være vanskeligt, at installere programmer i Linux. Jeg ville f.eks. installere et program med tar tz, det lykkedes bare ikke. Og Java, uden det kan man jo ikke komme i net-bank, så det lyder ikke godt.
Men programmet lyder stadig interessant, og her på siden er der jo nogle forslag til løsning af Java problemet.