Avatar billede frexxit Juniormester
26. juli 2014 - 01:46 Der er 19 kommentarer

Smart suggestion uninstall

Hej Eksperter.

Jeg har nu i 4 timer prøvet at slippe af med Smart suggestion / Perrit suggestion. uden held. har fulgt flere guides, det er fjernet fra "programmer", kommer ikke rem når jeg søger efter noget på min computer, ja har afinstalleret chrome, firefox mf.
har nulstillet alt i browser, har fjernet div plug-in.

bliver sindsyg af at se på alle de forslag den kommer med til alle mulig ord.

Nogen der har nogle gode råd.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 08:56 #1
Er det en startside på browseren?
Har du prøvet AdwCleaner og Malwarebytes?

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 08:58 #2
Denne guide måske:
http://malwaretips.com/blogs/remove-smart-suggestor/
Det er Smart Suggestor vi taler om ikke?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 09:00 #3
Sådanne "tilføjelser" får man typisk når man installerer programmer fra nettet, og glemmer at fjerne nogle tjek tegn under vejs.
De er møg irriterende.
Avatar billede frexxit Juniormester
26. juli 2014 - 10:44 #4
har prøvet alt overstående, uden held.
har prøvet "alt" undtagen formater computeren, og det vil jeg være MEGET træt af skulle.

Håber nogen kan hjælpe med noget andet.
Det er Smart Suggestor vi taler om ja :)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 11:47 #5
Har du gennemført #2 slavisk?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 11:48 #6
Og så vil jeg da gerne se de logs jeg bad om?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 11:48 #7
Både adwcleaner og Malwarebytes loggen
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 11:52 #8
Prøv også en tur med CCleaner der rydder op både på disken og registreringen:
Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 11:54 #9
Selvom du tror du har fjernet den, bliver den så ved med at komme tilbage i tilføj/fjern programmer?
Avatar billede frexxit Juniormester
26. juli 2014 - 12:04 #10
hej, har nu også prøve CCleaner. uden held.

har fulgt den guide du sende..

Nej det kommer ikke frem i programmer, heller ikke hvis jeg Søger efter det i start.

men den bliver bare ved med at være i min browser. har fulgt alle guide til punkt og prikke.

det vil bare ikke væk..

Tror det ender med en total formatering desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 12:12 #11
Prøv at gå til C drevet og se om du har denne fil.
- C:\Program Files (x86)\Smart Suggestor\SmartSuggestor.dll
Har du den så slet den og se om det så stopper
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 12:16 #12
Stopper det ikke,bliver den genaktiveret fra registreringen. Her kan man godt gå ind og slette, men man skal lige vide hvad man gør.
Under alle omstændigheder skal man tage backup før man går i gang med det.
Jeg har fjernet genstridige programmer på den måde, så det kan lade sig gøre. Men det er ikke helt ufarligt. Får man slettet noget forkert, kan man risikere at have en pc der ikke fungerer bagefter.
Avatar billede richardjensen Seniormester
26. juli 2014 - 14:54 #13
Prøv regedit, - men vær forsigtig - og tålmodig !
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 16:02 #14
#13 Helt enig
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2014 - 09:06 #15
Hvad endte denne med?
Avatar billede frexxit Juniormester
07. august 2014 - 18:47 #16
hej, beklager jeg ikke lige har været herinde, har lidt travlt. men det lykkes mig endnu ikke at få det fjernet.

har kigget i REGEDIT, søg efter Smart og SmartSuggestor og også adskelt ord. der kommer ikke noget frem, har også kigget på google og prøve nogle forskellige ting, der er ingen spor at noget programmet.

men stadig ser min sider underlige ud. kan ses her:

http://i.imgur.com/jXZp5DK.png
http://i.imgur.com/WQn0gie.png

men smid bare et svar, må sku nok give op på denne her, er ikke glad for det :(
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2014 - 22:37 #17
Jeg har faktisk set noget lignende før her på eksperten med en anden bruger der linkede til min profil. Herinde var der i teksten på linket også blå tekst på enkelte ord, og når man pegede på den poppede der en side op. Min pc var der ikke problemer med på det tidspunkt, så hvad problemet var ved jeg faktisk ikke, Det forsvandt lige så hurtigt som det kom.
Har du tjekket #11 ud?
Avatar billede frexxit Juniormester
18. december 2014 - 18:06 #18
beklager det sene svar, men det ende med en formatering af computeren. men du må meget gerne smide et svar for din indsats.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2014 - 18:17 #19
Ok og tak for det.