Avatar billede Brygmanden Novice
26. juli 2014 - 10:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvor blev sendt post og mine gemte kontaktpersoner af

Fik alt med i min overførsel til ny pc, men hvor blev sendt post og mine kontaktpersoner af.
Gemte under filer/importer /eksporter til en fil/pst, med undermapper. Da jeg importerede den igen var mine kontakter og adressekartotek væk , sidst jeg gjorde det samme gik alt glat men hvad kan jeg gøre for at få adresser og sendt mappen med?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 12:36 #1
Hvilket mailprogram bruger du nu og hvilket brugte du før?
Samt de to styresystemer (før og nu)
Avatar billede Brygmanden Novice
26. juli 2014 - 13:18 #2
Samme mailprogram, microsoft outlook 2007, og windows 7
Jeg skulle bare have ny harddisk i, så jeg har stadig mulighed for at hente sætte den i og lave ny sikkerhedskopi af mail og adressekartotek.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 13:24 #3
#2 Hvis dette har virket før, så havde det også været det jeg ville prøve
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juli 2014 - 14:03 #4
C:\Users\Dit Navn\AppData\Local\Microsoft\Outlook
Gem mappen Outlook et sted hvor du kan den den skal importeres
Luk din Outlook op  og under Filer gå ned til Importer og eksporter
Importer fra et andet program eller en anden fil "Tryk næste"
Filer med private mapper(pst) "Tryk næste"
"?":\Users\Dit Navn\AppData\Local\Microsoft\Outlook \Outlook pst "Tryk næste"
Sæt flueben I Medtag undermapper "Tryk Udfør"

"?" er det sted du har gemt filen.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juli 2014 - 14:37 #5
Avatar billede Brygmanden Novice
26. juli 2014 - 19:40 #6
tja nu har jeg kaldt mine sendte filer et andet navn og gemt dem under en inbox mappe, og så kopieret dem til sendt efter importeret, det virkede........men min mailadresser kan jeg ikke flytte. Man er også på herrens mark hvis ikke alt kommer med. Alt exporteres bare som en samlet klump med mails og adresseliste mm.
Avatar billede Brygmanden Novice
26. juli 2014 - 19:42 #7
Jeps, det gjorde jeg. Nu mangler jeg kun mail adresserne. En ide til dem? Ellers må jeg gøre det manuelt:-(
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. juli 2014 - 23:25 #8
Hvorfor tager du ikke bare en kopi af din pst-fil fra den gamle disk, og lægger den ind i din nye installation?
Så har du alt, hvad du behøver.
/ptj_11
Avatar billede Brygmanden Novice
27. juli 2014 - 15:37 #9
Det var det jeg gjorde og det plejer også at virke , men ikke denne gang med sendt post og adresserne. Prøvede flere gange. Tja lidt utryg er det jo hvis jeg skal lave det nummer igen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. juli 2014 - 18:13 #10
Husker du at  markere kopien af den gamle pstfil som  værende "Standard" for profilen?
/ptj_11
Avatar billede Brygmanden Novice
27. juli 2014 - 21:24 #11
Jeg må være svar skyldig, hvor lige skulle det være?
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. juli 2014 - 21:53 #12
Under forudsætning af, at dit styresystem er Windows 7.
Knappen "Start/Kontrolpanel". Her vælger du Ikonet/genvejen til "Post". I den dialogbox som åbnes klikker du på knappen "E-mailkonti". I det vindue som åbnes skal du markere den kopi f din originale pstfil, som du har tilknyttet din mailkonto, og dernæst klikke på "Benyt som Standard" lige oven over vinduet.
/ptj_11
Avatar billede Brygmanden Novice
31. juli 2014 - 16:14 #13
Tja, jeg klarede det på den gammeldags måde. Flyttede slettede mails til en ny mappe under inbox og importere dem så på ny pc. Det virkede.
Dernæst adresserne som ligeledes blev flyttet til en ny mappe under inbox, så importerede jeg dem på min nye pc. Så virker det. Tak for svar og initiativ fra alle der deltog i dette.