Avatar billede perav Nybegynder
26. juli 2014 - 23:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændre navn på windows profil

Denne sag er noget speciel. Sidder med en bærbar pc Lenovo ThinkPad med win7
pc'en har tidl været en pc som blev brugt på arbejdsplads, men nu har personen som ejer den gået på pension, og da der er mange ting galt med den har jeg fået lov at rette disse fejl, da jeg syntes der var mange ting galt, valgte jeg at benytte recovery-funktionen og har kørt den tilbage til fabriksinstill. og det kører også fint nok, bortset fra at der er fra start oprettet to profiler, det ser noget rodet ud og jeg vil egentlig bare have en profil med personens navn og ikke andet. Det volder dog lidt problemer da jeg godt kan få hendes navn på en profil, men det jeg egentlig helst ville have den til er at hendes navn kommer frem når jeg kigger på stien: C:win7/Brugere/"hendes navn" her står noget uforklarligt OLEN_7, men hvordan får jeg dette ændret? - som sagt så blev den automatisk oprettet sådan under recovery
Avatar billede perav Nybegynder
26. juli 2014 - 23:46 #1
Jeg har forsøgt dette: http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=14&tid=553275 men det løste ikke problemet
Avatar billede perav Nybegynder
26. juli 2014 - 23:48 #2
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2014 - 00:51 #3
Der står ikke noget i min start menu i win 7 pro, men jeg kunne ændre navnet med linket fra #2. Jeg har genstartet, og det nye navn står der stadig i regedit.
Avatar billede perav Nybegynder
27. juli 2014 - 01:10 #4
Ja jeg kan også godt ændre det i regedit, men når jeg kigger i Stifinder under Brugere, står der fortsat OLEN_7.
Hvis jeg lader pc gå i Dvale og jeg derefter vækker den, så kommer der et login-billede frem med hendes navn som jeg har rettet det til. Hvis jeg går i Kontrolpanel under Bruger Profiler, så står hendes navn der også + en Gæstekonto, men ikke OLEN_7
27. juli 2014 - 01:21 #5
Opret en ny bruger med det korrekt navn, du kan ikke ændre profil mappens sti efter den er oprettet (med hacks kan man, men det skaber bare problemer for allerede installerede programmer).
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2014 - 01:42 #6
#4 Ja du har ret.
Avatar billede perav Nybegynder
27. juli 2014 - 14:54 #7
Den er noget tricky, tror det skyldes at den Recovery som ligger på en partition, er opsat på en speciel måde fra virksomheden side. Der bliver jo heller ikke spurgt efter et Navn under installtionen som man jo normalt bliver spurgt om.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
28. juli 2014 - 00:53 #8
Den har jeg også været igennem. Kæmpet dage og nætter. Må konstatere, at løsningen var en vindows i samme version og så brugte jeg den nøgle der stod i bunden af pc'en og så kørte det hele.
Navnet på personen optræder flere tusind gange i reg databasen og mange andre steder og er ikke til at slippe af med uden videre.
Formentlig er der også anvendt nogle administrative værktøjer på den pc, så du måske render ind i begrænsninger?
Noget tyder på, at det er IT afdelingen der selv har lavet det image, der anvendes ved recovery?
Avatar billede perav Nybegynder
31. juli 2014 - 18:31 #9
Jeg har droppet det i første omgang, må bare benytte den mappe der er oprettet. Tak for deltagelse.

Send et svar så er der point
Avatar billede johnnylassen Seniormester
01. august 2014 - 12:45 #10
okay. Held og lykke med det når det engang skal lykkedes dig.