Avatar billede FrikkoDenmark Nybegynder
27. juli 2014 - 12:48 Der er 5 kommentarer

Coax/Ethernet. Håber der er en der kan hjælpe.

Hej

Jeg er flytte ind i et nybyggeri og i alle rum er der stik som dem på billedet.

Min yousee router er sat på med Coax kabel. Men jeg kunne godt tænke mig at få trådet netværk i alle de andre rum også.

Er der nogen der kan fortælle mig om det er muligt via Coax kablerne eller om det er en umulighed.

Såfremt det er muligt, hvad skal jeg så købe for at konvertere fra coax til Ethernet?

På forhånd tak.
Lars

http://frikko.dk/image.jpeg
Avatar billede Slater Ekspert
27. juli 2014 - 13:50 #1
Din router konverterer fra coax til ethernet.
Du sætter routeren til væggen og fører cat5/6 fra den rundt i huset.
27. juli 2014 - 14:35 #2
Ja det er muligt, du skal havde fat i media konvertere - Ethernet over Coax.

Eks. http://www.axis.com/products/cam_acc/media_converters/cam_t8640/
Avatar billede FrikkoDenmark Nybegynder
27. juli 2014 - 18:24 #3
Viperine

Det var jeg klar over. Men ville jo helst undgå at skulle til at kable hele huset når der nu er dåser med stik i alle rum.

Tak TheBlackKnight.
Kan se at det bliver en dyr fornøjelse. Så må vidst bare i gang med bore maskinen.
Avatar billede FrikkoDenmark Nybegynder
27. juli 2014 - 18:24 #4
Tak TheBlackKnight.
Kan se at det bliver en dyr fornøjelse. Så må vidst bare i gang med boremaskinen.
27. juli 2014 - 19:07 #5
Er du sikker på at du ikke har kabel rør/kanaler som kan anvendes, dit billede hentyder til at det måske er muligt.