Avatar billede Bmbdk Nybegynder
27. juli 2014 - 14:16 Der er 5 kommentarer

I5 eller I7 cpu i bærbar

Jeg står og skal købe en bærbar som kommer til at skulle bruges en del til spil. Jeg overvejer Lenovo y50. Spørgsmålet går på, at der er en del at spare ved at købe den med i5 cpu i stedet for i7.
Jeg er udemærket klar over hvilken der er bedst/hurtigst, men vil det være den ekstra omkostning værd eller vil det at trække spil alligevel primært være afhængigt af grafikkort? (Som er det samme med begge cpu)
Avatar billede Slater Ekspert
27. juli 2014 - 14:33 #1
Hvis dit formål er spil, er en i7 ikke spor bedre end en i5, hvis ellers GHz og cache er de samme.
Avatar billede 1Dorte Guru
27. juli 2014 - 17:13 #2
Jeg har sammenlignet den computer, jeg havde kigget lidt på, og den foreslået.

Den foreslåede computer har Bluetooth - hvad bruger man det til?

Den foreslåede computer har kortlæser - går ud fra at det er SD-kort. Hvad bruger man det til? Jeg vil nok foretrække at sætte en ledning mellem computeren og kameraet end at pille SD-kortet ud.
Computeren fra el-giganten har ingen kortlæser, men indgang til hukommelseskort. Hvad mon det betyder?

Hvordan ser jeg det med computerens arbejdshastighed? Ser jeg på flest mulige kerner, højest Ghz og højest i-nummer samt højest CPU-cahce?
Den foreslåede computers proccer har 4 kerner og 2,2 Ghz. Den jeg selv foreslog har 2 kerner og 2,5 Ghz.
Hvor meget gør forskellen på i5 og i7. Er i5 = 4. generation?
Avatar billede Bmbdk Nybegynder
27. juli 2014 - 18:00 #3
Det skal måske lige uddybes, at der er tale om i5-4200 vs i7-4710
Avatar billede MADOlsen Forsker
28. juli 2014 - 11:40 #4
Hmm, er Bmbdk og 1Dorte samme person? Eller kan jeg sgu ikke helt overskue den tråd... :-)
Avatar billede 1Dorte Guru
28. juli 2014 - 15:49 #5
Beklager det er min fejl. Glem alt om min kommentar.