Avatar billede denmestblege Nybegynder
27. juli 2014 - 15:25 Der er 2 kommentarer

Kablet forbindelse fra router

Hej med jer!

Har et problem med min router fra EnergiFyn. Har internet igennem Waoo og i øjeblikket hænger min router fra EnergiFyn af inde på værelset, hvor jeg holder til. Har kørt med trådløs Wi-Fi USB adapter på min stationære længe, men vil nu gerne køre den med kablet for bedre og mere stabil forbindelse.

Problemet er bare, at når jeg putter et ganske alm. netværkskabel i routeren fra EnergiFyn og ned i computeren meddeler computeren, at netværket ikke kunne identificeres, selvom porten i routeren og i stationæren lyser grønt. Har prøvet at google problemet og prøvet nogle af løsninger inde i "Run" fx, men intet har hjulpet.

Kan det være fordi EnergiFyns router kun tillader 1 port og det er den port, som kører til selve forbindelsen, og derfor ikke tillader LAN-porte? Jeg har nemlig prøvet at sætte en alm. router til, men uden held.
--
27. juli 2014 - 17:14 #1
Der er kun en port der kan anvendes, de andre er reserveret til TV-bokse. Hvis du vil havde mere end en kablet enhed tilsluttet, så skal du anvende din egen router efter fiber boksen.

For at din router kommer til at virker optimalt, så skal du ringe til teknisk support og bede dem sætte din fiber boks i bridge mode (tager dem under 1 minut).

Tjek manualen til den fiber boks for at finde ud af hvilken port du kan anvende - https://www.energifyn.dk/privat/fibernet/teknisk-support/fiberboksen

Grønt lys betyder bare at der er strøm i kablet, den skal lyse gult/orange (en anden diode) for at der er data kommunikation.
Avatar billede denmestblege Nybegynder
28. juli 2014 - 23:19 #2
Tak for hjælpen!

Det endte med, at jeg ringede EnergiFyn og ham den flinke supporter hjalp mig gennem telefonen. Det var fordi jeg ikke havde taget højde for, at port 1 på EnergiFyn boksen var koblet til routeren oppe på loftet, og dermed låste sig i den port selvom jeg prøvede, at smide et kabel i port 2 på EnergiFyn boksen og ned i stationæren.
Nu ved jeg hvordan det fungere med tildeling af IP-adresser osv.