Avatar billede NKirken Nybegynder
27. juli 2014 - 16:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar t. Office, film og surfing

Hej alle,

Jeg er på udkig efter en ny bærbar computer, efter 3 år med Macbook Pro. Hovedsageligt skal computeren bruges til studiebrug dvs. Microsoft Office pakken, og den skal kunne klare store datasæt i Excel hurtigt. Herudover vil den skulle bruges til at se film/Netflix og så ellers normal surfing på nettet. Da jeg befinder mig mange forskellige steder med min computer: skole, hjemme, café, arbejde osv., da er det vigtigt at den er "handy", dvs. let, max. 15" og lang batterilevetid. Umiddelbart tænker jeg at en Ultrabook er oplagt?

Kort fortalt:

- Til studiebrug (Office), film, netflix og surfing
- Hurtigt trods store datasæt
- Let (synes min 15" Macbook Pro er for tung)
- Max. 15"
- Lang batterilevetid
- Pålidelig

Budgettet går til omkring de 8-9.000 kr.
Avatar billede NKirken Nybegynder
27. juli 2014 - 16:56 #1
Jeg har kigget lidt på Acer Aspire S7, som gennem denne test: http://www.computerworld.dk/art/226930/test-laekker-baerbar-med-lav-vaegt-og-atletisk-rygrad?page=3 - lyder ret oplagt.

Du larmer blæseren, hvilket er et minus når man sidder til en forelæsning.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2014 - 16:59 #2
Hej NKirken,

Hvis du i forvejen er mac bruger vil jeg anbefale dig en MacBook Air, jeg har selv en og den er jeg virkslig glad for.

Du kan selv konfigurere den på Apple Store eller kigge efter på DBA hvis priserne bliver for høje, for at få en med SSD og maks Ram. :)
Avatar billede NKirken Nybegynder
27. juli 2014 - 17:01 #3
En af grundene til at jeg skifter bærbar er at jeg vil over til Windows. Jeg bruger Excel meget og Excel til Office mangler flere af de funktioner som jeg skal bruge.

Ellers tak for dit svar :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2014 - 17:06 #4
Der er også Sony Vaio som laver nogle gode ultrabooks.
Men du har ret vedr. excel - Microsoft sylter os Mac brugere.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2014 - 19:20 #5
Avatar billede NKirken Nybegynder
04. august 2014 - 21:54 #6
Hej Hugajohan,

Tak for dit svar - du må meget gerne smide et svar.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2014 - 16:43 #7
1 måned efter opdager jeg det lige.