Avatar billede feldfoss Nybegynder
28. juli 2014 - 14:17 Der er 5 kommentarer

Optæling af timer

Hej...

Håber der er nole Excel kyndige som kan hjælpe mig.

Har et regne ark, hvor jeg godt vil tælle medarbejdernes timer sammen og derefter regne procenten på faktureringsgraden.

Hver medarbejder registrer sine timer i et regneark, hver måned på hvert sit ark.

Jeg vil gerne lave en graf der viser sidste måneds faktureringsgrad for hver medarbejder - dvs. at grafen skal tage ny værdi når man går over til ny måned.

Samtidig vil jeg også have en graf der viser fakturerede timer fra nuværende måned til dags dato.
Jeg
Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
28. juli 2014 - 14:37 #1
kunne du upload arket.
Avatar billede feldfoss Nybegynder
29. juli 2014 - 08:44 #2
Vil helst ikke uploade arket.

Men udfordringen er egentlig at jeg har en celle, hvis indhold skal hentes fra en liste med timer fra hver måned:
Januar    10 timer
Februar  8 timer
Marts    15 timer
OSV OSV.

Udfordringen er at cellen skal hente indholdet fra sidste måned og selv finde ud af at skifte... Eks. i februar skal indholdet i cellen være fra januar  -  i marts skal indholdet være timer fra februar osv.

Og så har jeg en anden celle som skal tage indholdet fra nuværende måned. Eks: i juli skal den tage indholdet fra cellen der tæller timer sammen for juli  -  når vi skifter til august, så skal tage indholdet fra august timerne.

Håber det giver mening?
Avatar billede anedi Ekspert
30. juli 2014 - 12:01 #3
Prøv at se dette eksempel:
http://gupl.dk/712757/

I samlearket hentes oplysninger om det samlede timetal for indeværende og seneste måned.

Vh
Anedi
Avatar billede feldfoss Nybegynder
30. juli 2014 - 14:30 #4
Hej

Helt rigtig lige det jeg søgte - dog har jeg stadig problemer med at få det til at virke.

Den værdi jeg skal bruge kommer fra et helt andet regneark (Totaler)

Har uploadet 2 filer som måske kan give mening.

http://gupl.dk/712761/
http://gupl.dk/712760/
Avatar billede anedi Ekspert
31. juli 2014 - 11:46 #5
Hvis det ligger i en anden mappe kan du ikke benytte indirekte funktionen (når arkene ikke er åbne).

Prøv i stedet at indsætte nedenstående i en celle i arket TestFak:
=INDEKS([TestTotaler.xlsx]Totaler!$A$1:$C$21;SAMMENLIGN(C10;[TestTotaler.xlsx]Totaler!$A$1:$A$21;0);3).

I celle c10 skal du eksempelvis skrive juni, det kan du gøre på samme måde, som i det jeg tidligere har lagt op.

Vh
Anedi