Avatar billede Ostene Nybegynder
28. juli 2014 - 14:41 Der er 8 kommentarer

Hjælp til køb af bærbar :)

Halløjsa,

I får måske mange af disse tråde - her er en til ;-)

Jeg står og skal bruge en super billig bærbar PC til skolestart.
Jeg har 2900 kr (og ikke en øre mere desværre) og det eneste krav er at den skal kunne trække Football Manager...

Jeg har kigget lidt rundt selv, og er kommet frem til følgende:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/HP17F080NO/hp-pavilion-barbar-pc-17-3#tab-specs

- Her trækker det meget op at den tilsyneladende har et lavt strømforbrug (på trods af den store skærm?), en stor skærm, bedre grafikkort og processor(?) end andre i samme prisklasse.

http://www.computersalg.dk/produkt/2395276?varenummer=2395276&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser

- En del billigere og lader til at kunne det samme? Dog er det en webshop, hvilket kan være problematisk for mig hvis den skal til reparation?

Hvilken en er bedst? - Det trækker meget op for mig at jeg kan købe den øverste i dag, i en fysisk butik..

Og kan I evt. linke til andre som kunne være bedre inden for prisrammen (2900)?

Venlig hilsen og på forhånd tak :)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2014 - 15:09 #1
Avatar billede Ostene Nybegynder
28. juli 2014 - 15:30 #2
Ser fornuftigt ud, men er Lenovo nu også det rigtige valg til en ung FM-entusiast? :)

Min mor har en Lenovo B5400 med i5 processor og HD Graphics, og den er semi langsom og har problemer på youtube..
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2014 - 15:55 #3
Den A8 burde ikke rigtig være noget problem, den er ihvertfald meget hurtigere end den E1-6010 i de 2 andre bærbare.
Og jeg har ikke problemer med youtube på min A10 bærbar. Medmindre jeg går over 1440p.

Lenovo bærbare plus de 2 andre bærbare som du linkede til, vil være hurtigere med 2x4 ram i stedet for 1x4. Da Dual channel ram gør grafikkort som er indbygget noget hurtigere.
Avatar billede Ostene Nybegynder
28. juli 2014 - 16:25 #4
Okay, jeg spørger fordi jeg frygter at Football Manager vil blive en for stor opgave for den. :0

Hvis nu jeg ville spille League of Legends ville Lenovoen så stadig være den bedste af de tre?

(er helt klar over at jeg ikke får noget nær en gamer pc for de penge)

Og jeg har en 1 år gammel Asus Ultrabook liggende - som ikke kan betale sig at reparere - med 2x4 DDR3 ram. Tror du umiddelbart at de ville passe i Lenovoen? :-)

- Tak for svarene de har allerede været en stor hjælp
Avatar billede Ostene Nybegynder
28. juli 2014 - 16:29 #5
Kan se at grafikkortet i min mors maskine er et Intel HD Graphics 4600

Hvor stor (og hvad) er forskellen på de to?
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2014 - 17:04 #6
Intel HD 4600 er hurtigere.
Og jeg ved ikke om de ram kommer til at passe. Kun hvis de er DDR3.
Men hovedsagen er at den lenovo er en hel del hurtigere en de 2 du linkede til. Og ja, Lenovoen kan godt spille lol.
Avatar billede Ostene Nybegynder
28. juli 2014 - 17:17 #7
Det er DDR3 ram der sidder i min gamle maskine ja.

Hvordan kan jeg finde ud af om de vil passe?

Smid et svar og du får point - mange tak for hjælpen! :)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2014 - 19:06 #8
Du kan prøve dem i den nye lenovo, fordi hvis de er DDR3 og ikke over ca. 1600Mhz passer de i bærbaren.