Avatar billede jgh_86 Nybegynder
28. juli 2014 - 15:39 Der er 8 kommentarer

Outlook: Gemme vedhæftede filer i forskellige mapper

Halløj!

Jeg er ikke den store programmør, hvorfor jeg spørger her, da jeg har set, at tilsvarende er blevet assisteret med, men jeg kunne ikke finde svaret på mit eksakte problem.

Jeg har brug for en kode i Outlook-VBA der automatisk gemmer en vedhæftet fil til en given mappe på serveren, men jeg vil gerne have at den gemmer i en bestemt mappe - alt efter hvilken mail/fil jeg modtager.

Jeg forsøgte, så at lave flere Class-moduler, der individuelt kunne bruges i mine opsatte regler, men den ville ikke gå med til at jeg kunne bruge dem, hvilket sendte mig lidt på bar bund igen.

Er der nogen er kan hjælpe mig med, hvad jeg kan/skal gøre for at det lykkes?

På forhånd tak!

Mvh.
Jimmi
Avatar billede supertekst Ekspert
29. juli 2014 - 12:03 #1
Hej

Forstår det som at det skal være "eksterne" mapper (altså uden for Outlook)?

Hvilke regler skal der anvendes for placering i en given mappe?

VBA-koden kan også placeres udenfor Outlook - f.eks. hvis reglerne var defineret i Excel.
Avatar billede jgh_86 Nybegynder
29. juli 2014 - 12:41 #2
Du forstår det rigtigt ja. Det er mapper udenfor Outlook regi - f.eks. på PC'ens skrivebord.

De regler der skal anvendes er "fra en bestemt mail-adresse" og "indgår i mailens tekst" samt eventuelt "indgår i mailens emne".

Hvad vil det gavne, hvis jeg placerede reglerne i Excel?
Avatar billede supertekst Ekspert
29. juli 2014 - 13:52 #3
At reglerne nemt kan ajourføres udenfor selv VBA-koden..
Avatar billede jgh_86 Nybegynder
29. juli 2014 - 14:05 #4
Du har tabt mig.

Jeg kender for lidt til kodning til at kunne forstå hvad du foreslår mig, så hvis du kan starte fra bunden, så vil det være rart. :)

Jeg skal have smidt vedhæftede filer ned på vores alm. server fra vores mailserver i forskellige mapper på baggrund af førnævnte definerede regler.

Hvordan løser jeg dette?

Du nævner Excel - kan det laves i Excel, så min problemstilling løses og i så fald, hvordan?
Avatar billede supertekst Ekspert
29. juli 2014 - 14:24 #5
Lidt inspiration: http://www.eksperten.dk/spm/826305 #7
Avatar billede jgh_86 Nybegynder
29. juli 2014 - 14:52 #6
Tak for hjælpen.

Dvs. at jeg kan bruge en af de koder, som er i dit link (Det der stå Rem foran skal ikke med i koden?)?

Men hvordan får jeg den til at gemme i forskellige mapper alt efter hvad den hedder i mailens tekst?

Det der sker er, at jeg får XXX antal mails fra samme program md XXX forskellige kontonumre, med filer, der så skal videredistribueres ud til de forskellige mapper, hvilket jeg helst vil undgå at sidde og gøre manuelt, da der kan ske fejl og det er jo enormt tidskrævende.
Avatar billede jgh_86 Nybegynder
29. juli 2014 - 14:55 #7
Og det er 1 mappe pr. kontonummer. :/
Avatar billede supertekst Ekspert
29. juli 2014 - 15:00 #8
Ja Rem er kun bemærkning - kan også være '

Prøv at søge efter Gem vedhæftet fil -