Avatar billede Saber97 Nybegynder
28. juli 2014 - 17:56 Der er 5 kommentarer

Ny studiecomputer

Hej alle sammen
Jeg sidder og skal til at købe en ny studiecomputer, men jeg er blevet lidt i tvivl hvad den i virkeligheden skal kunne.
Jeg forstiller mig at den skal være 13,3 tommer, veje omkring 1,5 kg (Det kan også gå an hvis det er lidt mere), og så skal den helst koste under 5.000 kroner. Derudover må batterilevetiden naturligvis gerne være lang.
Computeren skal primært bruges til skolearbejde af forskellig art, og så må den gerne være nogenlunde hurtig. Grafikkortet er mere eller mindre ligemeget da den ikke skal bruges til spil. Jeg ved ikke om jeg burde gå efter en SSD harddisk fremfor en HDD?

Jeg har fundet følgende 3 modeller, og det kunne være rart at høre hvad jer eksperter derude anbefaler?
Jeg søgt lidt og fundet frem til de her tre modeller:
http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=8362653;7676798;7834786

I er mere end velkommende til at forslå andre modeller, hvis i kan finde nogen som passer til mine behov.

På forhånd, tak.
Avatar billede sadolin1978 Novice
28. juli 2014 - 21:16 #1
jeg ville gå efter Lenovo u330p med hybrid drev her får du det bedste af både HDD og SSD de 4Gb ram burde kunne klare det du efterspørger men ellers udvid selv med 4 mere og du har ca samme pris som den med de 8, men du har stadig fordelen af et hybrid drev
Avatar billede Saber97 Nybegynder
28. juli 2014 - 21:25 #2
Hvad er et hybriddrev præcist? Hvordan fungerer det i praksis?
28. juli 2014 - 22:03 #3
Et Hybrid Drive er en compo af en SSD og en HDD - http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_drive
Avatar billede Saber97 Nybegynder
29. juli 2014 - 22:02 #4
Hmm okay. Har fundet en helt fjerde model nu. Den har en hybridbardisk, 6 gb ram og ellers minder den meget om de andre modeller. Hvad siger i?

http://www.dustinhome.dk/product/5010763591/asus-zenbook-ux32a-ci5-1-7-6gb-500-24gb-ssd-13-3-w8/
31. juli 2014 - 19:04 #5
Jeg er gået helt væk fra mekaniske harddiske i mine bærbare, de starter hurtigere og tager ikke skade af a blive flyttet rundt på som mekaniske diske gør.

Du kan altid købe en maskine, tage disken den er født med ud, sælge den og sætte en SSD i (Samsung EVO 250GB koster 858 kr).