Avatar billede pnyrop Nybegynder
28. juli 2014 - 19:09 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Ny SATA disk

Hej
Jeg har købt en disk på 1T til en (ældre) PCer der dog kører SATA.
Så snart disken kommer i 'siger' pc'en dog at den kun er 31Mb stor.
Hvad gør jeg forkert?

PCen kører pt Win XP og skulle - med den nye disk opgraderes til win7.
29. juli 2014 - 07:10 #1
Velkommen til E. ...

... er det din XP der 'siger' 31Mb ? Og via hvilket (XP) program ?

Hvad siger diskhåndteringen ?
Hvad siger BIOS ?

Hvis du alligevel skal bruge denne 1Tb til en frisk WIN7 installation behøver du ikke at formatere den først i et andet/nuværende system... det gøres under WIN7 installationen ...
Avatar billede pnyrop Nybegynder
29. juli 2014 - 18:39 #2
Tak for dit svar. Det var både XP og win 7 der sagde at disken kun var på 31Mb.
Det samme sagde den da jeg tog den retur til ComputerCity som også med det samme gav mig en ny. Dén virker... ;-)
30. juli 2014 - 07:29 #3
Bingo !

Læg selv et [svar] og efterfølgende [Accepter] dit eget [svar] ... for at lukke tråden pænt...

www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede pnyrop Nybegynder
30. juli 2014 - 08:17 #4
Det ville jeg også meget gerne - og brugte 20 min i aftes på at finde ud af hvordan man 'lukker' et spørgsmål, men jeg må være mere end umanerlig dum, for det kan ikke være sidens usability den er gal med. Og slette sin profil - for af den vej - 'lukke' spørgsmålet er jo heller ikke til at finde ud af.
Avatar billede pnyrop Nybegynder
30. juli 2014 - 08:18 #5
Case closed
31. juli 2014 - 06:13 #6
Der er en | FAQ | knap øverst højre ... der står det hele ...

Hvilket også står i din velkomst mail da du tilmeldte dig til Eksperten.dk

www.eksperten.dk/faq