Avatar billede BaconBaronen Nybegynder
28. juli 2014 - 20:54 Der er 6 kommentarer

NSA 220 PLUS

Hej!

Jeg har  for 3 år siden investeret i en Zyxel NSA 220 Plus, samt to Western Digital Caviar Green WD15EADS, altså 2x1,5 TB.
Jeg fik den aldrig til at virke da jeg købte den, og siden røg den i skabet. Har nu fundet den frem igen, men problemet er det samme som da jeg købte den; de to diske er i NSA'en, starter den op, og alt lyser grønt. Når jeg går ind på den via webinterfacet, lader det dog til at der ikke er nogen harddiske i? Hjælp......

Firmware update er prøvet, det hjalp ikke...
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2014 - 08:43 #1
Hvordan er den sat op? raid?
De skriver selv
Western Digital desktop green series can't work correctly under RAID configuration due to no Time-Limited Error Recovery (TLER) technology support. This limitation won't affect the JBOD application. For more detail information about WD products, please check this http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1397
Avatar billede BaconBaronen Nybegynder
29. juli 2014 - 11:09 #2
Den er ikke sat op til noget endnu, sidst jeg legede med den (den gang jeg købte den), blev jeg utålmodig under opsætningen, og genstartede den. Siden da har den ikke kunnet finde harddiskene.
Men så længe jeg blot vil køre den som JBOD, burde der ikke være noget problem.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2014 - 12:18 #3
prøv reset - jf http://zyxel.nas-central.org/wiki/Reset_button
knap skal holdes inde i minimum 8 sekunder.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2014 - 12:19 #4
obs: 16 sekunder!
Avatar billede BaconBaronen Nybegynder
06. august 2014 - 20:43 #5
Er prøvet, ingen effekt...
Avatar billede claes57 Ekspert
06. august 2014 - 21:03 #6
Prøv disk i andet kabinet og/eller andre disk i dit kabinet. Bare for at se hvad, der er dødt.