Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
28. juli 2014 - 22:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Power Mosfet

Hvad kan være årsagen til at en power mosfet transistor  n-channel  kortslutter mellem alle tre ben?
Avatar billede richardjensen Seniormester
29. juli 2014 - 14:54 #1
Den er færdig !
(Hvad hedder den ? - jeg har nogle af slagsen, - måske kan jeg hjælpe.)
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
30. juli 2014 - 09:43 #2
Den hedder: 4N60B og erstatningen hedder STP4NK60ZFP. Det var nu for at vide hvad der kan være årsag til at den kortslutter.
Avatar billede sonalias Seniormester
30. juli 2014 - 12:00 #3
Den er nok brændt af, det kan gøres ved enten at den bliver for varm eller du har trukket for meget strøm / spænding igennem den :)
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
30. juli 2014 - 15:23 #4
Den sad i en Ronin DVD Player Model P9C0 i supply delen og styrede en switch mode forsyning. Det jeg vil vide er, om det er nok bare at skifte den; og ikke andet. Virker DVD'en så og bliver den ved med det. Skal der skiftes andre komponenter for at undgå at fejlen kommer igen.
Har du den på lager og hvor meget skal du have for den. Helst en 3 stykker.
Avatar billede sonalias Seniormester
31. juli 2014 - 10:24 #5
Du kan købe den på http://dk.farnell.com/stmicroelectronics/stp4nk60zfp/mosfet-n-to-220fp/dp/1291985?ost=STP4NK60ZFP
Dog vil jeg sige den nok er brændt af, pga noget andet, evt en død fly-back diode, men er svært at debugge uden at sidde med printet
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
31. juli 2014 - 12:14 #6
Tak for linket. Bare smid et svar og få point.
Avatar billede sonalias Seniormester
31. juli 2014 - 14:09 #7
Så lidt, held og lykke med det :)