Avatar billede simjul Nybegynder
29. juli 2014 - 12:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til flere telefoner på bredbåndstelefoni efter skift af router

Vi har bredbåndstelefoni fra Telenor, og har tidligere haft tekniker på besøg for at kunne anvende flere telefoner i huset. Efter skift til ny router kan vi imidlertid ikke få begge telefoner til at virke samtidigt. Enkeltvis kan de begge kobles direkte til router, men når splitteren påsættes, virker ingen af dem.

Telenors kundeservice er naturligvis kontaktet, men fralægger sig ansvaret, idet signalet er ok til routeren og direkte kobling hertil.

Gammel router: Zyxel prestige 2000 series
Ny router: Technicolor TG788vn
Splitter: Zyxel ADSL splitter
Herudover har vi en y-adapter på den ene telefonledning
Vi har 3-benet telefonstik (2 stk)

Vi har prøvet diverse kablinger, men kan ikke få signalet igennem til begge telefoner. Kan nogen hjælpe?
29. juli 2014 - 12:36 #1
Hvis du sætter Zyxel ADSL splitteren efter routerens telefonstik, så overføre du ikke det nødvendige signal.

Hvis din y adapter ser sådan her ud - https://www.google.dk/search?q=rj11+splitter&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=9HjXU_-xCuHnygPWroKICw&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1704&bih=969

så sæt den direkte efter routeren og tilslut de to telefoner.
Avatar billede simjul Nybegynder
29. juli 2014 - 13:09 #2
Y-adapteren se ud som første billede.

Altså: fra hovedstik til Line på splitter, fra ADSL på splitter til DSL på router, y-adapter direkte i phone på router og begge telefoner i y-adapter?
29. juli 2014 - 14:41 #3
Ja, med undtagelsen af at anvende Zyxel ADSL splitter.

Her er en tegning jeg har lavet over hvordan jeg synes du skal forbinde tingene: http://i.imgur.com/qFkzFMH.png
Avatar billede simjul Nybegynder
30. juli 2014 - 11:02 #4
Tak for hjælpen.

Vi har nu fået signal igennem til begge telefoner, ganske vist lidt ustabilt pga manglende plads til adapteren, men det er der heldigvis en nem løsning til.
Avatar billede simjul Nybegynder
30. juli 2014 - 11:04 #5
Jeg troede, at du fik point via sidste indlæg. Lægger du et svar?
30. juli 2014 - 12:59 #6
:)