Avatar billede lillekiller Nybegynder
29. juli 2014 - 12:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lyd virker kun i front

Efter jeg byggede en hp computer over i et bedre kabinet, for en kammerat, virker lyder kun i fronten.
Har rodet med indstillinger, den viser udslag, men ingen lyd.
Sætter jeg stik i front er der ingen problemer.
Det forstår jeg ikke helt. Lydkort er noget IDT, prøvede at opdatere drivere, men den skriver drivere er opdateret.
Der er godt nok nyere versioner, men lyden virkede jo fint inden jeg skiftede kabinet. Skiftede også skærmkort. Til et Nvidia 680,
Der er også lidt med lyd, når jeg tjekker i systemet. Noget nvidia hd vist... Har ikke lige pc her nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2014 - 12:44 #1
Er du sikker på at lydpanelet i fronten virker rigtigt?
Den skal jo deaktivere lyden i fronten når stik tages ud, og derved aktivere det på bundkortet. Er du sikker på den gør det?
Prøv evt at fjerne stik fra det forreste kort og se om du så får lyd bag.
Avatar billede lillekiller Nybegynder
04. august 2014 - 18:48 #2
Ja lyden virker fint i fronten... Og ikke bagerst.. undrer også mig !! Der har været lidt støj.. ingen lyd, og som sagt virkede lyden fint inden jeg skiftede den HP pc over i et ordenligt kabinet, og skiftede skærmkort og psu....
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2014 - 20:23 #3
Du misforstår mig.
Frontlyden er jo monteret med ledninger fra panelet og ud på bundkortet med stik. Hvis du tager disse stik ud fra bundkortet, virker så lydstikkene på bagsiden af computeren?
Avatar billede lillekiller Nybegynder
04. august 2014 - 22:00 #4
Nå, okay, på den måde, det lyder faktisk meget sandsynligt..
Det prøver jeg næste gang han kommer forbi mig med pcen ;)
Takker foreløbig, jeg vender tilbage ;)
Avatar billede lillekiller Nybegynder
27. september 2014 - 09:57 #5
Vi har ikke nået at rode mere med pc, men det lyder meget sandsynligt det 220661 skriver :) Jeg smider points afsted :)
Tak for hjælpen :)
Avatar billede lillekiller Nybegynder
27. september 2014 - 09:59 #6
Kan du ikke smide et svar, kan kun give mig selv points ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2014 - 15:41 #7
Svar