Avatar billede petert Forsker
29. juli 2014 - 13:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Import af EXCEL filer til Microsoft Dynamics C5 ver. 4.4.0.186 2012

Hej er der nogle der ved hvordan man kan udfører følgende
Import af faktura kladder/ arbejdssedler fra EXCEL til C5, som faktura kladder.
Situationen er følgende
Et firma med 3 VVS montører udfærdiger ved hver opgave er arbejdsseddel på et EXCEL ark, om i dag, manuelt bliver faktureret på kontoret.
er der nogle der ved om man kan lave et ark og indlæse disse Excel ark, så man er fri for at manuelt taste disse igen.
Der køres ikke lager styring.
Der er kun C5 på kontoret, og office 2010 i bilerne
MVH
Petert
Avatar billede danjo Novice
03. august 2014 - 18:56 #1
Hej Peter!

Svaret er helt klart ja!

Jeg ville løse opgaven ved at lave en importfunktion under GENERELT - TILPASNING - Kladde imp./eksp. def., hvor man i feltet "Kladdetype" angiver "ordrekladde".

Under fanebladet opsætning, angives hvilke felter der skal med ud og i hvilken rækkefølge.

Efter dette oprettes én ordrekladde pr. medarbejder, og i selve ordrekladden (ORDRE - DAGLIGT) vælges FUNKTIONER - EKSPORT.

Den Excel fil der kommer ud af denne eksport, gemmer du som en Excel skabelon og giver medarbejderne med ud på deres job.

Når de dobbeltklikker på den, så dannes en alm. Excel fil, hvor de udfylder felterne og mailer den derefter ind på kontoret.

Her går de så ind under ORDRE - DAGLIGT og importerer Excelfilen under knappen FUNKTIONER - IMPORT. Herefter bogføres ordrekladden, og ingen har indtastet data mere end én gang...

MVH
Dan Johansen
www.consona.dk
Avatar billede petert Forsker
03. august 2014 - 20:19 #2
Hej Dan
Tusind tak for hjælpen. jeg prøver en af de nærmeste dage.
På forhånd tak
MVH
Petert