Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
29. juli 2014 - 16:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Virtual ftp?

Jeg har lavet et program, hvor en slutbruger leverer en fil til mig, hvorefter jeg tryller med den og leverer en ny fil til hende. Man kan tænke på det som en converter. Vi kan udveksle disse filer via mail, men jeg har før prøvet at udveksle via ftp. (1) Er en virtuel ftp vejen frem, og i givet fald, hvor og hvordan starter jeg det op? Jeg har mit eget domæne. (2) Er en virtuel PC vejen frem til at køre mit program? Jeg ønsker ikke, det skal ligge lokalt hos den enkelte bruger.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2014 - 16:57 #1
HTTP var nok mere oplagt, men FTP kan godt bruges.

Men det vil jo kraeve noget speciel udvikling.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
29. juli 2014 - 17:02 #2
Jeg er ikke hellig mht ftp, jeg kender bare kun til Access, hvor programmet kører, og DOS, hvorfra jeg kan køre ftp. Det er min ambition, at brugeren selv kan lagre på ftp via stifinderen.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2014 - 03:29 #3
Er du skrap til at programmere? Java? C#?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
30. juli 2014 - 11:13 #4
Ja, men ikke i hverken Java eller C# .. kunne vel nok lære mig det.
Avatar billede Cloudchecker Nybegynder
15. august 2014 - 11:59 #5
Du kan nemt oprette en gratis virtuel server hos enten Microsoft Azure i en måned eller Amazon Web Services i et helt år.

Begge steder kan du frit vælge om det skal være en Windows eller Linux server og det er rimeligt nemt at komme i gang.

Microsoft: http://www.azure.com
Amazon Web Services: http://aws.amazon.com

Du opretter bare en virtuel server, installerer en FTP rolle og åbner på Azure eller Amazon for port 20+21 samt et range fra eks. 1024-1048.

Nis // http://cloudchecker.dk
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
15. august 2014 - 14:25 #6
Hej Nis. Tak for svar. Men jeg skal også køre Access applikationen. Kan jeg det på sådan én?
Avatar billede Cloudchecker Nybegynder
15. august 2014 - 14:31 #7
Ja, det er jo en Windows Server 2008R2 eller 2012 (Det vælger du selv.) Så du kan installere hvad som helst på den - f.eks. en runtime Access applikation. Så er der ingen licensproblemer.

Nis / http://cloudchecker.dk
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
15. august 2014 - 14:40 #8
Cool - læg lige et svar :-)
Avatar billede Cloudchecker Nybegynder
15. august 2014 - 15:15 #9
Yep.