Avatar billede henlot Juniormester
29. juli 2014 - 22:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde formel/regel i excelark

Hej

Jeg skal have revideret et regneark og i den forbindelse har jeg en kolonne, med overskriften "avance %". her kan jeg skrive i linjefeltet en avance % mellem 0 - 70%, hvis jeg går derover, så får jeg en besked om at jeg max kan gå op til 70 %. der er ikke tilknyttet nogen formel hertil og linjefeltet er tomt indtil jeg skriver en pct. sats som accepteres, når den ligger mellem de 0-70%. Der er slet ikke tilknyttet nogen formel i kolonnen. Hvordan får jeg ophævet denne? jeg syntes jeg har været arket helt igennem uden at finde noget der er tilknyttet til kolonnen.
Avatar billede supertekst Ekspert
29. juli 2014 - 23:39 #1
Hej

Det kunne være "Datavalidering"
Avatar billede henlot Juniormester
30. juli 2014 - 00:11 #2
Hej

Jeg ved ikke hvad du mener med datavalidering. kan du uddybe det?
Avatar billede supertekst Ekspert
30. juli 2014 - 08:05 #3
Datavalidering er kontrol af data som kan defineres uden en Formel i gængs forstand
Prøv at søge i hjælpen på Datavalidering
Avatar billede ColaBanjo Juniormester
30. juli 2014 - 11:38 #4
Marker hele kolonnen, gå under fanen Data, Der skal du trykke datavalidering, så kommer der en boks op, hvor du skal sige at du vil overskrive...

Så skal du sørge for at der står Vilkårlig værdi under indstillinger :)
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
30. juli 2014 - 11:55 #5
Tænker hvis der kommer en boks op, så kan det også være programmeret i VBA?
Avatar billede ColaBanjo Juniormester
30. juli 2014 - 12:41 #6
Muligvis, men kan også forekomme ved datavalidering
Avatar billede henlot Juniormester
30. juli 2014 - 12:46 #7
Hej

Tak for hjælpen. det var lige hvad jeg havde brug for. Hermed følger point
Avatar billede supertekst Ekspert
30. juli 2014 - 12:54 #8
Du kan  kun give point ved at acceptere et svar
Avatar billede henlot Juniormester
30. juli 2014 - 12:57 #9
Hej Supertekst og jer andre.

Det var Supertekst, som hjalp mig på vej og han får derfor pointene. Tak til jer andre for tilbagemeldingen.

Supertekst skal du ikke sende et svar til mig som jeg skal accepterer, så du kan få dine point?
Avatar billede henlot Juniormester
30. juli 2014 - 13:04 #10
Supertekst

Jeg mangler i dine svar at få mulighed for at acceptere dit svar. da jeg prøvede fik jeg selv det gule felt til mig selv, hvor jeg kan acceptere svaret, men så får jeg vel selv pointene ikke?
Avatar billede supertekst Ekspert
30. juli 2014 - 13:31 #11
Du får et svar