Avatar billede HenrikNOR Praktikant
30. juli 2014 - 12:50 Der er 5 kommentarer

Adgang til Synology NAS DS710+ via nettet

Hej Eksperten,

Jeg håber virkelig der en en derude der kan hjælpe mig, da jeg efterhånden har brugt mange timer på det her - og det driller !

På trods af at jeg har opdateret til DSM 5.0, købt helt ny apple time capsule router kan jeg stadig ikke tilgå min NAS via nettet, også selv om jeg har fulgt EZ-guiden i DSM (som fint finder routeren), og oprettet et QuickConnect ID m.v. og synology webstation er slået til i DSM.
I MyDS Center på Synology website står der godt nok ingen informationer under hverken DDNS hostname eller IP, men når der klikkes på mit QuickConnet bliver der forsøgt linket til flg. adr:https://nielsengoapps.synology.me:5001 som så ikke kan findes ???
Jeg har sørget for at jeg har en fast IP adresse fra min internet leverandør Waoo, og som er tjekket igen og igen.

Jeg har foretaget automatisk portforwarding igennem EZ-guiden og har herefter testet portforbindelserne til NAS og min diskstation melder "normalt" ???

Jeg kan sagtens tilgå min NAS når jeg sidder hjemme på netværket og foretage forskellige funktioner herpå m.v. - men der er altså problemer når jeg sidder uden for netværket.

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ? - nogen forslag derude.

mvh
Henrik
Avatar billede komputerdk Mester
30. juli 2014 - 23:29 #1
hvad sker der hvis du prøver at connecte til dit hjemme ipnr..

http://hjemmeIP:5000 ?

men hvordan er din apple router sat til dit udstyr fra Waoo ?

btw. Synologys ddns service er ret buggy.. husk at nogle routere ikke tillader LAN til WAN og tilbage i LAN..

jeg ville nok lave port forwarding manuelt i routeren (og huske at sætte synologyen til fast IP)
Avatar billede JonL Nybegynder
31. juli 2014 - 23:50 #2
Umiddelbart ser det ud til at dit arbejde har båret frugt.

Jeg har i hvert fald ikke umiddelbart nogle problemer med at få kontakt til Synoens DSM, hverken over https://nielsengoapps.synology.me:5001 eller http://nielsengoapps.synology.me:5000

Som "komputerdk" skriver, så er Synology's DDNS service ikke det mest stabile der findes, men det ser ud til at virke for dig (lige nu, i hvert fald).

Vær opmærksom på to forhold:
1) Ikke alle netværk tillader udgående trafik på de specielle porte som DSM anvender som standart (http:5000 og https:5001).
Det er dog oftest relativt restriktive virksomhedsnetværk som vil give problemer når man forsøger at få kontakt til sin Syno hjemme.
Hvis dette er et stort problem for dig, kan man manuelt ændre routeren til at anvende de mere normale porte (80 + 433) - men det kan blokere for anden funktionalitet i synoen (f.eks. photoalbum m.v.).

2) Når du forsøger at tilgå din Syno over SSL/TLS, vil de fleste browsere vise en advarsel. Hvis sikkerhedsindstillingerne i browseren er meget restriktive, kan browseren helt nægte at åbne websitet.

Årsagen til dette er at der pr. default er anvendt et SSL certifikat som er udstedt af din Synology (Self-signed). Dette certifikat anerkendes som udgangspunkt ikke af browseren, hvorfor den viser en advarsel.
Hvordan du kommer ud over dette, er en anden og lang historie, men kig evt på www.fairssl.dk
Avatar billede HenrikNOR Praktikant
04. august 2014 - 11:10 #3
Hej Begge 2,

1000 tak for jeres besvarelser.

Jeg tror jeg har fundet årsagen til at jeg ikke kan få "hul Igennem" til min Synology skal findes i mit arbejdes netværk som er meget restriktivt opsat - der er mange ting vi ikke kan - og det her kunne fint være en af dem!
Jeg vil prøve at forbinde fra et andet netværk og så se om det ikke lykkes.
Endnu engang tak for hjælpen.

mvh
Henrik
Avatar billede HenrikNOR Praktikant
04. august 2014 - 11:22 #4
hermed points
Avatar billede HenrikNOR Praktikant
04. august 2014 - 11:33 #5
Håbe du får point nu