Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2014 - 13:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Sende fra kablet stationær til egen Wi-fi bærbar

Jeg vil gerne kunne sende programmer fra min stationære, som kører på kabel til min Bærbare, som kører på Wi-fi over den samme router.
Netgear CG 3000 fra yousee. Hastighed download målt til 88.2 Mbit/sek upload 13,75 Mbit/sek. Kan jeg det?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2014 - 13:22 #1
kontrolpanel / hjemmegruppe
så opretter du samme gruppe på begge, og vælger, hvad der skal deles.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2014 - 13:32 #2
Fint tak, det prøver jeg.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2014 - 14:23 #3
Kører begge Windows? Var der ikke noget med du kørte Linux på den bærbare, eller fik du styr på den Windows 8 der oprindeligt lå på denne?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2014 - 14:37 #4
Jo den bærbare kører Linux og jeg har lidt bøvl med brugernavn til netværket. Men det må jeg finde ud af.
Windows 8 var på den stationære - Medion, og det kører fint.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2014 - 14:44 #5
Ved ikke om du kan bruge denne guide her?
http://www.liberiangeek.net/2010/04/how-to-quickly-share-files-between-windows-and-linux-mint/
(på engelsk desværre)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2014 - 14:46 #6
Nu er det her en Vista, men mon ikke du alligevel kan bruge noget fra den?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2014 - 14:53 #7
Jo måske, men det er ikke længere Mint. Det kan være jeg skulle gå tilbage til Mint? Jeg har den liggende på en disk. Det er bare så besværligt at skifte disk på Asus, fordi disken er spændt fast med skruer i en metalramme.
Jeg tror problemet i øjeblikket er koks i brugernavn.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2014 - 14:54 #8
Jeg skal lige sige jeg ikke selv har delt den Linux jeg kører med, så ovennævnte er ren søgning :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2014 - 14:55 #9
#7 ja det er bøvlet. Det er noget nemmere i en stationær hvor man i bios kan skifte mellem diskene :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2014 - 14:56 #10
Hvilken version kører du så på den bærbare? Kan være jeg kan finde en anden vejledning der passer?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2014 - 14:58 #11
Ja bærbare kan have sine problemer, men jeg må jo se om jeg kan finde ud af det:-)
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2014 - 15:32 #12
Det er Zorin 9. Men jeg tror jeg går tilbage til Mint. På Zorin kan jeg finde ud af at skifte password, men ikke at fjerne det. Det er irriterende. Bare den står ubrugt et øjeblik, skal der åbnes med password.
Det er brugernavn og password, som er problemet. Jeg kan så min stationære på min bærbar.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2014 - 17:26 #13
Jeg har skiftet til bage til Mint, og sidder i samme suppedas.
Mint kan se min windows men kan ikke annerkende koden. Windows kan ikke se noget som helst. Jeg kan se samba er installeret på Mint, men kan ikke finde hvor den er.
Jeg skulle have brugt USB stiks, så havde jeg været færdig for længst.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2014 - 13:26 #14
@ 220661
Dit link var nok udmærket for 4 år siden, men tastaturet fungerer anderledes i dag.

Jeg har opgivet. Windows mener, at min bærbare er en printer, som det ikke kan finde driveren til.
Men pyt med det, det var slet ikke vigtigt.

Tak for deltagelse, I bedes begge 2 lægge et svar:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2014 - 22:41 #15
Tak for det. Lægger et svar til deling.