Avatar billede friiiiis Novice
30. juli 2014 - 14:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skrive til database i VBA

Hej,

Jeg har en masse data der ligger i en database på en server som jeg kun har remote adgang til. Dvs. jeg kan få data ind i et excel ark men jeg kan ikke tilgå data fra f.eks. Delphi eller C# .NET

Da jeg har hårdt brug for database adgangen (jeg skal processese meget store mængder af data og så bliver et excel ark altså for klein og for langsomt) bliver jeg nødt til at overføre data fra "hoveddatabasen" og så over i en Access database via et VB script i Excel... og ja, det er tåbeligt, der er langsomt og det burde kunne gøres bedre men det er hvad der er af muligheder...

men... kunne man vælge en anden databasen end Access som er hurtigere? altså - er det ikke noget med at der ligger en eller anden form for MySQL databse på en windows 7 Entreprise PC?

andre ideer eller kommentarer??
Avatar billede supertekst Ekspert
31. juli 2014 - 12:52 #1
Hvor mange poster er der tale om og hvilken behandlingsform skal der anvendes?
Avatar billede friiiiis Novice
31. juli 2014 - 15:04 #2
1) for en uges data er der ca. 3 millioner records og jeg skal have data over en periode på ca 2 år

2) jeg har brug for SQL funktioner AVG() og standardafvigelse, COUNT(), SUM() samt GROUP BY og så iøvrigt også INNER JOIN, LEFT JOIN samt RIGHT JOIN

3) Lige pt. lægger jeg data i access databaser hvor der ligger nøjagtigt 1 uges data i hver accessdatabase. Dvs. 52 access databaser pr. år...
Avatar billede supertekst Ekspert
31. juli 2014 - 15:26 #3
Ok - tak for info..
Avatar billede friiiiis Novice
18. august 2014 - 14:09 #4
svar