Avatar billede cwitt2000 Nybegynder
30. juli 2014 - 14:20 Der er 6 kommentarer

Autosum nedtonet ved arkbeskyttelse

Hej forum,

Har et mystisk problem med et Excel 2010 ark idet autosum funktionen  nedtones og derfor ikke kan vælges så snart man sætter arkbeskyttelse til. Vi har brug for at man i det beskyttede ark kan lave mellemregninger via Autosum.

Alle celler er formateret til "tal" og der er sat flueben i samtlige tilladelser i boksen, hvor man sætter password til ifm. med at man slår arkbeskyttelsen til.

Håber på gode foreslag :-)

Carsten
30. juli 2014 - 14:57 #1
Er låsen fjernet fra de celler, du ønsker at benytte autosum i?

Højreklik i cellen
Vælg Egenskaber
Fanen Beskyttelse
Der må ikke være flueben i feltet Låst, hvis der skal kunne indtastes i cellen (inkl. brug af autosum)
Avatar billede cwitt2000 Nybegynder
30. juli 2014 - 16:24 #2
Ja, låsen er fjernet på cellerne hvor autosum ønskes anvendt.
31. juli 2014 - 16:03 #3
Er det muligt for dig at uploade projektmappen? - f.eks. på gupl.dk
Avatar billede cwitt2000 Nybegynder
31. juli 2014 - 16:50 #4
Mjaa...men vil foretrække at maile den til dig. Er det muligt?

Tak for inputtet.
31. juli 2014 - 16:57 #5
Helt OK - mailadresse på min profilside (klik på brugernavnet).
Avatar billede cwitt2000 Nybegynder
14. august 2014 - 09:12 #6
Nogen der har et input til mit problem?