Avatar billede mitus Nybegynder
30. juli 2014 - 15:42 Der er 3 kommentarer

lille hjælp med php "include" og "refresh"

Jeg prøver på at få info fra en PHP fil til en anden PHP fil, som bliver refresh, efter 10 sek, da den fil indholder info, som skal refresh, da den kommer med ny text, som skal vises på den anden PHP fil... Men det er ikk kun den ene fil, som refresh, men dem begge.. I den fil som skal refresh, har jeg lagt denne her ind..

<?php
    header("refresh: 10;");
?>

Og på den anden fil, som skal vise den text, vil sige fremkalde den, har jeg brugt denne her..

<?php
include("now_code.php");
?>

Men som sagt, bliver den som fremkalder også refresh efter 10 sek..
Så mit spørgsmål er, hvordan jeg kan få KUN den som skal refresh til det, og den der fremkalder til ikk at refresh, så det kun er den text som gøre det..
Har søgt i flere timer på google, og ingen løsning, så derfor spøger jeg jer eksperter.. :D
Avatar billede repox Seniormester
30. juli 2014 - 15:46 #1
AJAX eller WebSockets.
Avatar billede mitus Nybegynder
30. juli 2014 - 15:51 #2
reopx kan du ikk uddybe det lidt mere..
Avatar billede repox Seniormester
01. august 2014 - 09:44 #3
AJAX kan du bruge til at asynkront hente oplysninger fra klienten, f.eks. med tidsintervaller. Med jQuery kan du løse det relativt simpelt: http://api.jquery.com/jquery.getjson/

WebSockets kan du bruge til at skubbe opdateringer (f.eks. via event handlers) ud til klienten.
WebSockets er noget mere komplicerede at arbejde med, men med tredjepartstjenester som Pusher.com bliver det faktisk overraskende nemt og sjovt at arbejde med.