Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
30. juli 2014 - 19:00 Der er 11 kommentarer

Download flash video

Hej

Jeg vil gerne have hjælp til at downloade en videosekvens fra en hjemmeside.

Det afspilles på hjemmesiden i en flashplayer, hvor der ikke er direkte adgang til en download knap.

Hvordan får jeg hentet det stykke video, så det ligger lokalt på min maskine?

Findes der evt. et godt program, der kan "optage" video direkte fra skærmen - ligesom når man tager et screenshot. Bare med video.

På forhånd tak!!
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
30. juli 2014 - 19:08 #1
Hvis der ikke er formidlet adgang til at kopierer videoen, så er det nok fordi afsender ønsker at opretholde sin ophavsret. Og ja, der findes mange 'screen grabbers' ... så kan der vist ikke hjælpes ret meget mere indefor lovens rammer ... :-|
Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
30. juli 2014 - 19:12 #2
Hej

Tak for hjælpen. Det er et klip på et minut fra en nyhedsudsendelse, der skal bruges til undervisningsbrug.

Kender du et af disse programmer?

Det er dette klip:

http://www.tv2nord.dk/artikel/313872:112--Otte-aarig-dreng-stukket-af-skorpion-paa-faerge
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
30. juli 2014 - 19:21 #3
Er det ikke bare et spørgsmål om at kontakte TV2 Nord direkte og så forespørge, om du må få / købe en kopi? Du kan jo bare refererer til dit formål, dit navn og din undervisningsinstitution ...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
30. juli 2014 - 19:25 #4
Nederst på siden synes jeg de er 'ret klare i spyttet' omkring deres ophavsret og opfordrer vel indirekte til at man kontakter dem, hvis man ønsker at genanvende deres produktioner:

"© Copyright 2014 | TV2/NORD | Søparken 4 | 9440 Aabybro | Telefon: 96 96 96 96 | Fax: 96 96 96 79 | E-mail: tv2nord@tv2nord.dk
E-mail til redaktionen: redaktion@tv2nord.dk"
Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
30. juli 2014 - 19:29 #5
Nu var det jo ikke ophavsretten jeg spurgte til hr. breindal.

Så medmindre du vil give en lektion i sund fornuft om genanvendelse af online tilgængelige tv produktioner - så siger jeg tak til dig for nu.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
30. juli 2014 - 19:36 #6
Har sent dig en mail på din gmail.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2014 - 19:47 #7
Jeg vil da anbefale spørger at lukke denne tråd, da det der spørges om ligger udenfor det man må hjælpe med. Prøv at læse i brugerbetingelserne her http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Læs 2.1.7.1
Det er ikke tilladt at "ulovlig kopiering eller download af ophavsretligt beskyttet materiale"
Hvilket dette er
Avatar billede kurtmo Novice
30. juli 2014 - 20:07 #8
Det er helt inden for lovens rammer at hente sådanne klip ned på sig egen computer. I kan evt. selv spørge Kulturministeriet.

Linket til klippet:
http://80.63.11.91/vod/_definst_/tv2nord/shows/2014-07-29_1930.smil/playlist.m3u8?wowzaplaystart=242000&wowzaplayduration=95000

Det kan afspilles og gemmes med f.eks. vlc
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
30. juli 2014 - 20:09 #9
@jjbrink: Jeg bruger desværre ikke gmail. Hvis du ønsker at kontakte mig, så kan du gøre det via Ekspertens interne postprogram eller via e-mail oplyst under min profil.

@tmoltsendk: Det er ikke og har aldrig været min agenda at generer dig og jeg har formidlet det korrekte søgeord for din søgning på dit tekniske spørgsmål. Når det så er sagt, så er der her på denne offentlige tilgængelige ressource et regelsæt, som skal følges af alle os brugere.

Held og lykke til med din undervisning og fortsat god og dejlig sommer i øvrigt ...
Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
30. juli 2014 - 20:59 #10
Har fået klippet tilsendt via mail.

Jeg siger tak for hjælpen til alle!!

I spørgsmålet om, hvorvidt det er lovligt eller ej, vil jeg igen henvise til, at jeg bruger min sunde fornuft. Mig bekendt skal ansigter i et sådan klip også slørres, medmindre man har fået tilladelse, hvilket ikke er tilfældet. I denne situation har man hos TV2 Nord ligeledes - formoder jeg - gjort brug af sund fornuft og vurderet, at dette ikke er nødvendigt.
Avatar billede MADOlsen Forsker
31. juli 2014 - 08:53 #11
Jeg bruger desværre ikke gmail

Kunne det tænkes, at det er trådstarter (som ifølge kontaktoplysningerne bruger Gmail), der har fået tilsendt en mail? ;-)