Avatar billede Svend51 Nybegynder
30. juli 2014 - 21:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Eksportere DBX-filer fra Outlook Express til Outlook på anden PC

Fra min tidligere pc med XP og Outlook Express 6 har jeg forsøgt at eksportere dbx-filerne via en USB (flytbart medie)til en anden pc med Vista og Outlook.
Jeg har fulge Microsofts vejledning vedr. import af mails, dog uden at det endnu er lykkedes at kunne finde og åbne filerne i Outlook på den anden pc.

Jeg har tjekket at filerne ikke er skrivebeskyttede.

Hvad kan årsagen være til at filerne ikke kan findes og åbnes?

Mvh  Svend
Avatar billede kurtba Ekspert
30. juli 2014 - 22:44 #1
Nu ved jeg ikke hvilken vejledning du har fundet, men jeg har gjort det adskillige gange - selv om det efterhånden er nogle år siden.
Men du tager en kopi af den mappe, som indeholder alle dine dbx filer og lægger på din usb.
I Outlook på den nye pc vælger du så at importere, og der skal du kun markere den mappe, som indeholder filerne, når du importerer. Hvis du åbner mappen under importen, så kan den ikke hente noget ind.
Så mit bud er, at du får åbnet mappen i stedet for bare at markere  den.
Avatar billede Svend51 Nybegynder
31. juli 2014 - 01:22 #2
I Outlook på den nye pc skal jeg ikke markere nogen mappe, da jeg blot skal følge "Guiden Import og eksport", og herunder markerer jeg "Importer internet-post og -adresser".

En ting der undrer mig er, at når jeg med stifinder på den gamle pc i min USB åbner mappen med de eksporterede filer fra Outlook Express, er disse af typen "DBX"; men når jeg gør det samme på den nye pc, er filtypen "Autocad Database Extension".

Alle mine kontaktpersoner er importeret til Outlook på den nye pc.
Avatar billede hjolsen Ekspert
31. juli 2014 - 07:12 #3
Outlook kan kun importere fra Outlook Express hvis de begge er installeret på samme maskine . Derfor installer Windows live mail (undlad at oprette en konto) - importer mails fra Outlook Express (på usb) ind i live mail.
Nu kan du importere ind i Outlook (fra  live mail)
Avatar billede Svend51 Nybegynder
31. juli 2014 - 08:55 #4
Hej Hjolsen
Jeg går ud fra du mener jeg skal installere Outlook (ikke Outlook.com?) på den gl. pc, så både Outlook og Outlook Express findes på denne samt installere Windows Live Mail på den nye, hvilket jeg nu har gjort.
Jeg har nu fået eksporteret alle mails fra Outlook Express til Outlook på den gl. pc; men når jeg vil eksportere dem fra Outlook til USB kan jeg ikke finde frem til, hvor mappen med mails er placeret.
Funktionen i Outlook Express til at finde "Lagringsmappen" findes tilsyneladende ikke i Outlook.
Avatar billede hjolsen Ekspert
31. juli 2014 - 14:26 #5
Du kan finde placeringen i Outlook  i menuen filer datafilstyring.
Kopier de filer til den nye PC
Avatar billede Svend51 Nybegynder
31. juli 2014 - 14:56 #6
I min Outlook 2000 findes datafilstyring under menuen filer.
Avatar billede Svend51 Nybegynder
31. juli 2014 - 14:58 #7
Der skulle naturligvis have stået:
I min Outlook 2000 findes ingen datafilstyring under menuen filer.
Avatar billede kurtba Ekspert
31. juli 2014 - 17:57 #8
Hjolsen - det er ikke korrekt når du skriver, at man kun kan importere fra Outlook expres til Outlook, hvis begge er installeret på samme pc.
Jeg har gjort det utallige gange og har nogenlunde fulgt den anvisning som Microsoft giver
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/importere-dine-meddelelser-eller-din-konto-fra-outlook-express-til-outlook-HA010079919.aspx

Men det kan være nemmere for de fleste at installere Outlook på den gamle når det er muligt og så importere og flytte Outlook.pst filen.
Men jeg har siddet med mange harddiske hvor pc. var stået af, så der kunne man ikke bare lige installere og derfor var det  nemmere bare at tage en kopi af hele mappen med alle dbx filer og importere i Outlook.

mvh

Kurt
Avatar billede Svend51 Nybegynder
31. juli 2014 - 19:28 #9
Hej Kurtba
Jeg har forsøgt at følge den anvisning du anfører; men da min "nye" pc har Vista og Internet Explore 9 kan jeg ikke installere Outlook Express.
Avatar billede kurtba Ekspert
31. juli 2014 - 21:11 #10
Hej Svend51. Du får vist rodet rundt i navnene, da det ikke var mig, som bad dig installere noget.
Hvis du kan installere Outlook på den gamle pc, som Hjolsen foreslår, så vil det være det bedste, idet du der så kan importere direkte fra Outlook Express til Outlook, og herefter skal pst filen bare kopieres over på den nye pc.
Jeg skylder nok Hjolsen en undskyldning, idet jeg kan se, at det link jeg lavede ikke giver en brugbar anvisning på at importere fra den gamle til den nye, som jeg anførte i mit første indlæg.
Jeg er meget sikker på, at jeg har gjort det adskillige gange, men det har været i ældre versioner af Outlook, og jeg kan ikke huske, hvilken version jeg sidst har gjort det med. På mine nuværende pc.er har jeg Outlook 2010 og 2013 og der kan min anviste metode ikke længere bruges kan jeg se. Men det kan også være helt tilbage i version 2000 eller 2003, at jeg sidst har gjort det.
Nu ser det ud til, at hvis ikke du kan installere Outlook på den gamle pc, så skal du en omvej ved først at installere Windows live mail på den nye og så importere dbx filerne i den og derefter skulle man så kunne fra live mail til Outlook.
http://www.slipstick.com/outlook/config/move-oe-to-outlook-new-computer/
Men jeg er ikke sikker, idet jeg ved, at Windows live mail også har ændret sig, så om metoden i mit link stadig virker, skal jeg lade være usagt.
Desværre gør Microsoft ikke meget for at hjælpe folk som må skifte gammelt ud med nyt.
Avatar billede Svend51 Nybegynder
01. august 2014 - 20:47 #11
Hej Kurtba
Vista er tilsyneladende noget speciel hvad mails angår. Det viser sig, at hvis jeg anvender WinMail, som i Vista afløser Outlook Express, kan det lade sig gøre at importere DBX-filerne fra Outlook Express fra den gl. XP-computer.

Du gav mig ganske vist ikke den direkte løsning på problemet; men ledte mig godt på vej, så hvis du sender et svar, vil jeg smide mine points efter dig.

Mvh Svend
Avatar billede kurtba Ekspert
01. august 2014 - 21:17 #12
Jeg ved ikke om det er mig eller Hjolsen som skal have point, da han jo var inde på noget af det samme. Jeg samler ikke på point, så hvis Hjolsen gør det, kan han  bare få dem.
Avatar billede Svend51 Nybegynder
02. august 2014 - 12:40 #13
Hej Hjolsen
Med henvisning til ovenstående må du gerne sende et svar, hvis du samler på point.

Mvh Send
Avatar billede hjolsen Ekspert
02. august 2014 - 14:25 #14
Gi du bare dem til Kurtba ! Det vigtigste er problemet blev løst