Avatar billede noxiaz Nybegynder
31. juli 2014 - 09:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PiFace Control & Display

Hej,

Jeg har købt en raspberry pi, jeg længe har udviklet små programmer til i C# via mono, nu har jeg valgt at købe et display ved navn PiFace Control & Display. Men der er desværre kun et library i C og ikke C# som kan ses her: http://piface.github.io/

Jeg har prøvet at få compiled C library til shared library som kan benyttes af C#, men desværre uden held.

Det blev gjort ved at ændre i MAKEFILE, fra LIBRARY=static til LIBRARY=shared, hvilket resulterede i en fil libpifacecad.so, som kan benyttes via mono "normalt".

Men når filen benyttes får jeg denne fejl fra mono:
his is giving me the error: System.DllNotFoundException: libpifacecad.so
Mono debug information
Mono: Assembly Ref addref PIFaceLCDController[0x1b60988] -> mscorlib[0x1b23b90]: 2
Mono: DllImport attempting to load: 'libpifacecad.so'.
Mono: DllImport error loading library '/home/pi/PiFaceCad/libpifacecad.so': '/home/pi/PiFaceCad/libpifacecad.so: file too short'.
Mono: DllImport error loading library 'libpifacecad.so': 'libpifacecad.so: cannot open shared object file: No such file or directory'.
Mono: DllImport unable to load library 'libpifacecad.so: cannot open shared object file: No such file or directory'.
Mono: DllImport attempting to load: 'libpifacecad.so'.
Mono: DllImport error loading library '/home/pi/PiFaceCad/libpifacecad.so': '/home/pi/PiFaceCad/libpifacecad.so: file too short'.
Mono: DllImport error loading library 'libpifacecad.so': 'libpifacecad.so: cannot open shared object file: No such file or directory'.
Mono: DllImport unable to load library 'libpifacecad.so: cannot open shared object file: No such file or directory'.

Jeg ved desværre ikke hvad "file to short" betyder og har ikke været i stand til at kunne finde en løsning eller en forklaring på problemet.

Jeg håber at der er person her inde der har nok kendskab til at hjælpe mig videre så jeg kan få et library til C# :)

Raspberry pi'en kører den nyeste wheezy med mono installeret.

Jeg har også lavet et opslag på rapsberrypi's forum som kan læses her, dog uden held.
http://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?f=34&t=81053&p=577680#p577680

Til sidst, jeg er dog ikke helt sikker på indlæget er placeret det rigtige sted i forumet, men håber det går :)
Avatar billede noxiaz Nybegynder
21. august 2014 - 09:04 #1
Slet ingen der kan hjælpe? :)
Avatar billede noxiaz Nybegynder
21. august 2014 - 15:55 #2
Svar kan læses på
Avatar billede noxiaz Nybegynder
21. august 2014 - 15:55 #3