Avatar billede SebastianSteensson Nybegynder
31. juli 2014 - 11:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg koble to skærme til dette grafikkort?

Hej folkens,

For jeg der har forstand på grafikkort er dette spørgsmål nok meget simpelt. Men kan jeg koble to PC-skærme til dette grafikkort?

http://www.computersalg.dk/produkt/2086029?

Jeg gamer ikke, kan bare godt lide at arbejde med to skærme, samt jeg ser en 1080p film i ny og næ.

På forhånd tak.
Avatar billede sinumsen Nybegynder
31. juli 2014 - 12:05 #1
Min søn har 3 skærme på. En på hvert dvi samt en på hdmi stikket, så 3 skærme er også en mulighed. Har sgu tit grint af at han er NØD til at have skype og spotify i hvert sit vindue mens han spiller på den tredje skærm :)
Avatar billede SebastianSteensson Nybegynder
31. juli 2014 - 12:11 #2
Haha... Ja det virker også voldsomt :)

Men godt at høre! De to DVI-porte hedder hhv. DVI-D og DVI-I, ved du hvad forskellen er?
Avatar billede sinumsen Nybegynder
31. juli 2014 - 12:23 #3
den ene kan der kin sluttes en digital skærm til, den anden kan også trække en med vga stik. Du skal dog lige have en lille adaptor så hvis det skulle være aktuelt.
Avatar billede SebastianSteensson Nybegynder
31. juli 2014 - 12:39 #4
Så denne skærm kan gå til begge DVI-porte? http://www.edbpriser.dk/skaerm/asus-vn247h-sort-id-7074037.aspx

(Beklager min uvidenhed)
Avatar billede sinumsen Nybegynder
31. juli 2014 - 12:43 #5
Ja det ser ud til at du kan bruge den ene udgang til hdmi stikket og så er jeg ret sikker på du kan få en dvi til hdmi adapter så du ikke skal over det analoge vga stik. Skærmen ser nemlig ikke ud til at have dvi indgang.
Avatar billede SebastianSteensson Nybegynder
31. juli 2014 - 12:47 #6
Fedt! Og sådan en adapter koster en slik http://www.av-cables.dk/dvi-til-hdmi-kabel/high-grade-dvi-hdmi-kabel-guldbelagt-1-m.html

Tusind tak for hjælpen, smid et svar så får du nogle point! :)

PS: Det virker som om du har et godt kendskab til elektronik, kunne du overtales til at vurdere min "byg-selv-liste" ?
Avatar billede sinumsen Nybegynder
31. juli 2014 - 12:54 #7
Det var så lidt.

Nej jeg har faktisk ikke alverden forstand på det. Jeg har bare lgie lavet en selvbygger til min søn og va derfor nød til at sætte mig lidt ind i det. Jeg fik selv en del hjælp fra en god ven som ved en del mere end jeg selv :)

Jeg er 99% sikker på at mit svar er ok, men jeg vil lige gøre opmærksom på at det ikke er helt identisk grafikkort jeg har erfaringer med. Min søns er et Gforce GTX 760, men jeg er ret sikker på at det vil virke på samme måde - det fik jeg selv at vide da jeg skulle ud og finde et kort til ham.