Avatar billede Brle Nybegynder
31. juli 2014 - 15:29 Der er 2 kommentarer

Rapporteringværktøj vedr. AD rettigheder/ændringer

Jeg har i et større it miljø behov for øget fokus og dokumentation på hvem, der tildeler/ændrer hvilke rettigheder/medlemskaber.

Jeg er bekendt med ADManager fra Manage Engine og netwrix, men har ingen erfaring med disse eller alternative produkter.

Nogle forslag?

Primære behov krav til rapporteringsværktøj:
- Daglige rapporter med oprettelse og sletning af brugere og mailbokse samt ændringer i GPO, brugerrettigheder (AD & Exchange) og AD-gruppemedlemsskaber. Hvem har gjort hvad.
- Mulighed for at trække adhoc-rapporter. Hvem har gjort bruger X til medlem af gruppe Y, eller hvem har ændret i GPO Z.
- Mulighed for at udvide med rapportering af SQL, Sharepoint mv.
Avatar billede leif Seniormester
05. august 2014 - 22:12 #1
De fleste produkter fra ManageEngine er så vidt jeg ved gode produkter.

Jeg skal selv til at kigge på noget lign., men vi laver sandsynligvis det meste selv via en form for integration ml. HR løsning og AD osv. (Der vil sikkert blive brugt PowerShell til formålet)

Så, nej, kender ikke nogen produkter andet at jeg selv har kigget på ADManager
Avatar billede Kerasit Nybegynder
15. december 2014 - 16:01 #2
Det her er det absolut bedste jeg endnu har fundet til ovenstående. Det er dog ikke det billigste. https://www.netiq.com/products/directory-resource-administrator/