Avatar billede le104 Novice
31. juli 2014 - 17:07 Der er 3 kommentarer

Huawei modem på Linux

Jeg har installeret Linux Mint 17 (Cinnamon) på en PC, og alt kører fint på nær det mobile bredbånd, hvor modemmet er et Huawei 3276 4G fra Telia.
Jeg kan få ikonet på skrivebordet, men jeg kan ikke få lov til at få forbindelse til nettet.
På Windows kører modemmet fint.
Er det en driver, der mangler? På Huaweis hjemmeside skal man være registreret for at komme længere, så det har jeg ikke prøvet.
Andre modems fungerer fint på maskinen.
Avatar billede sonalias Seniormester
31. juli 2014 - 17:35 #1
Følger lige med her....
Mest for om der er en tilgængelig linux driver der evt fungere med huawei modems uden ak skulle initialisere dem i mobile partner..
31. juli 2014 - 18:50 #2
Huawei har ikke lavet en Linux driver. En af disse artikler kan måske hjælpe dig:
http://community.linuxmint.com/tutorial/view/144
http://netgator.blogspot.dk/2010/07/huawei-usb-modem-in-ubuntu-linux-mint.html
Avatar billede le104 Novice
30. august 2014 - 14:00 #3
Tak.
Første link/løsning er blevet afprøvet uden succes, den anden ser mere lovende ud på trods af det til tider underlige engelsk.
Vil teste en af dagene.