Avatar billede mpressi Nybegynder
01. august 2014 - 19:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

forbinde router gennem router?

Hej

Fysisk opsætning:
Udlejers linksys kabel til min belkin
NAS kablet til min Belkin
Pc, mobiler og PC mediecenter wireless connected to min Belkin.

1: Hvordan får jeg min belkin på nettet så jeg kan tilgå den med alle mine enheder som jeg gjorde på mit gamle net? en simpel guide ?

2: Min NAS er sat op med statisk IP 198.168.2.7 på mit gamle net, hvordan kommer jeg ind og ændre det på det nye net ?

Mvh.
Avatar billede mpressi Nybegynder
01. august 2014 - 21:41 #1
Okay,

Jeg har nu sat op sådan her:

Får 192.168.1.102 på denne PC på linksys Wifi
NAS har 192.168.1.201
Min Belkin gav jeg 192.168.1.200
DHCP er slået fra på belkin

Min pc kører på linksys wifi men der er fin forbindelse til min NAS.
Men skifter jeg over til Belkin WIFI så får den ingen IP.

Jeg har en belkin dongle i min gamer pc (Og ja wifi er fint til mig;)) og det er ikke muligt at trække kabel helt derop, så det ville være nice hvis jeg kunne få den belkin wifi til at virke...

Hvorfor kan jeg ikke connecte på min Belkin's Wifi?
Avatar billede Nadia4 Nybegynder
18. august 2014 - 09:35 #2
Tror ikke man kan forbinde to routere på den måde? Men hvis det er fordi dit trådløse signal er svagt i den ene ende af huset, så kunne du overveje at købe en trådløs repeater, som kan øge rækkevidden for din linksys router?

Du kan købe en her f.eks.
http://www.hardware-store.dk/router-repeater/cat_237.html
Avatar billede welcor Nybegynder
03. september 2014 - 23:44 #3
Hej,

Jeg ved ikke om du har fået denne løst (i så fald, husk at luk sagen).

Det burde virke som du beskriver det, men et alternativ er at bytte netværk for belkin-routeren.

Baseret på de tal du beskriver over, deler din linksys adresser ud i subnettet 192.168.1.0 (netmask 255.255.255.0).

Så du kan lade din Belkinrouter være eneste klient for denne og tænde for belkinrouteren igen, nu med disse innstillinger for DHCP-serveren (siden LAN settings i Belkin):

IP address: 192.168.2.1
Subnet mask: 255.255.255.0
DHCP on
IP Pool starting address: 192.168.2.2
IP Pool ending address: 192.168.2.100
Lease time: som det passer dig. På et hjemmenet er den vel ok med en lang tid her
Local domain name: f. eks. home  (så kan du skrive f. eks. nas.home i stedet for at huske IPen).

Siden "Connection Type" under "Internet WAN" skal hente en IP fra linksys, og vil ende op i 192.168.1.x-nettet.

Det vil sige du får denne kæde:

Modem(DHCP)->(ekstern IP)linksys(DHCP)->(192.168.1.x)belkin(DHCP)->(192.168.2.x)udstyr

Fordi alle maskinerne er på forskellige subnet skal det virke.
Avatar billede mpressi Nybegynder
04. september 2014 - 18:40 #4
Welcor, tak for svar :)

Fik ikke løst det nej, men konkluderede at den gamle linksys router ganske enkelt var for gammel til at kunne noget som helst, den faldt også ofte ud, vi har 50mbit og den var 54mbps.. så byttede hele lortet ud med en Asus og en repeater og det fungere fandme bare ! :)
Avatar billede mpressi Nybegynder
04. september 2014 - 18:42 #5
Læs mit indlæg deroppe ^:)
Avatar billede smalmhus Praktikant
28. juni 2017 - 15:54 #6
Nu kan jeg se, at problemet er blevet løst - men til fremtidige søgninger, så vil jeg anbefale https://langsom-pc-computer.dk/wifi-forstaerker/ som kommer med en meget god pointe.

Alt for mange routere (som bliver udleveret fra udbyder) er for ringe. Kvaliteten på antennen er ikke god nok. Det samme var gældende herhjemme - og en ny router til omkring 240 kroner var løsningen.