Avatar billede keldo Nybegynder
01. august 2014 - 20:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kopiere tekstdata fra en celle til en anden celle

Hej Eksperten,

en ting der driller mig. Jeg har en masse data i mange rækker og få kolonner som jeg gerne vil have i anden rækkefølge. I den forbindelse vil jeg gerne kopiere data fra celle A2 til D1. Indholdet af cellen er et ord (tandlæge). Altså skal der stå "tandlæge" i celle D1. Havde det været et tal, havde jeg brugt "=sum" men det duer ikke på tekst. SÅ hvad skal jeg skrive? :-)

Takker
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2014 - 20:49 #1
Hvis du i cellen D1 skriver =A2 burde den skrive den tekst der står i A2
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2014 - 20:52 #2
Hvis det ikke virker så prøv at formatere feltet som tekst.
Jeg prøvede at åbne et tomt ark og indtastede formlen, og her fik jeg det rette resultat med det samme.
Avatar billede keldo Nybegynder
01. august 2014 - 21:00 #3
Griner...hvor mærkeligt, jeg er helt sikker på at jeg har prøvet den og den ikke virkede. men det virker nu :) Tak for det.

Ved du tilfældigvis hvordan man aut fjerner noget at indholdet i en celle?
Ex.: i celle A5 står der "telefon 33123456". Jeg vil gerne have "33123456" i celle B5, altså fjerne ordet "telefon". Hvordan?

Smid et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2014 - 21:02 #4
Hvis du skal flytte en masse data fra en hel kolonne til en anden, så marker hele kolonnen, højreklik og kopier. Vælg den anden kolonne du vil indsætte i højreklik og vælg speciel og den skal stå til "alt" og vælg sæt ind. nu skulle det hele være flyttet uden der er ændret på det
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2014 - 21:09 #5
#3 ser lige om jeg kan finde en løsning. Er ikke super ekspert på excel :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2014 - 21:40 #6
Prøv at indsætte denne vba kode i dit ark, og tildel den evt en knap for kørsel.

Sub RemoveNotNum()
'Updateby20131129
Dim Rng As Range
Dim WorkRng As Range
On Error Resume Next
xTitleId = "KutoolsforExcel"
Set WorkRng = Application.Selection
Set WorkRng = Application.InputBox("Range", xTitleId, WorkRng.Address, Type:=8)
For Each Rng In WorkRng
xOut = ""
For i = 1 To Len(Rng.Value)
xTemp = Mid(Rng.Value, i, 1)
If xTemp Like "[0-9]" Then
xStr = xTemp
Else
xStr = ""
End If
xOut = xOut & xStr
Next i
Rng.Value = xOut
Next
End Sub

Kopier den nævnte kolonne over i den nye kolonne. Marker hele kolonnen, og kør makro.
Nu bør der kun stå tal tilbage i den nye kolonne.

Makro er fundet her:
http://www.extendoffice.com/documents/excel/651-excel-remove-non-numeric-characters.html
Om du kan bruge det ved jeg ikke, men det er den eneste løsning jeg lige kan finde :-)
Avatar billede keldo Nybegynder
01. august 2014 - 23:34 #7
Ved ikke om din makro virker, men løste den sådan: =HØJRE(D2; LÆNGDE(D2)-9)
Avatar billede keldo Nybegynder
01. august 2014 - 23:34 #8
tak
Avatar billede keldo Nybegynder
01. august 2014 - 23:37 #9
Prøver at acceptere dit svar, men det sker ikke....Why? Har sat hak i dit svar....
Avatar billede keldo Nybegynder
02. august 2014 - 08:47 #10
Så var den der :)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2014 - 09:05 #11
Tak for point. Min makro den virker, men fint du også selv fandt en løsning. Makroen kan omlave en hel kolonne ad gangen. Det kan du måske også. Det har jeg ikke afprøvet. God weekend.