Avatar billede todd24 Nybegynder
02. august 2014 - 03:13 Der er 14 kommentarer

CCleaner

hejsa

hvis man bruger programmet resource hacker til at ændre ikonet på CCleaner fra det kedelige windows standard program ikon:

http://www.dkszone.net/wp-content/uploads/2010/09/exe.jpg

til det originale CCleaner ikon:

http://www.wmskill.com/wp-content/uploads/2013/03/CCleaner-version-4-Download-Direct-Link.png

så kommer der en besked frem som siger CCleaner.exe er ikke et gyldigt Win32-program, også selvom det bare er ikonet som der er blevet ændret?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. august 2014 - 07:44 #1
Så lad være med det. Programmet, og sikkert også en del antivirus-programmer er meget følsomme for ændringer, og accepterer ikke at der pilles i koden. Der er sikkert indbygget et tjek, og det slår alarm ved den mindste ændring.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. august 2014 - 09:00 #2
Du kan hvis du laver det som genvej til EXE
http://gratisupload.dk/vis_billede/712871/
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2014 - 09:03 #3
Det øverste Ikon er jo et pakke-ikon. Afinstaller totalt CCleaner med Revo uninstaller free. Geninstaller og, som der står i #1 lad være med at pille ved programmet. http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2014 - 09:19 #4
Enig i #3
Avatar billede todd24 Nybegynder
03. august 2014 - 00:30 #5
sagen er bare den, at jeg vil have ccleaner liggende på mit usb stik, så jeg ikke behøver at downloade det igen hver gang windows formateres, det samme gælder steam osv. og det virker som det skal, dog er det bare ccleaner ikonet der mangler på programmet.

jeg kan heller ikke forstå hvorfor piriform bruger windows standard ikon på ccleaner når de fleste andre som f.eks steam bruger deres eget ikon
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2014 - 05:40 #6
Spar tid. Fra næste formatering installer Windows, alle opdateringer, samt de programmer, du skal have altid. Derefter tag et image af drevet til en ekstern disk, og lav med image-programmet en bootbar usb til at starte imageindlæsningen på.
Fremover kan du droppe formatering - bare start på usb og indlæs image. Det tager kun nogle minutter, og du er kørende igen.
Avatar billede todd24 Nybegynder
03. august 2014 - 08:48 #7
tjaa det er også et godt forslag, men jeg foretrækker nogle gange bare at formatere det hele og så starte på en frisk..
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2014 - 08:57 #8
#5 CCLeaner opdateres jo jævnligt, så jeg synes det er spild af tid at have den liggende, og så er jeg  enig med claes57 i at image er den bedste løsning.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2014 - 09:01 #9
Ccleaner opdateres jo løbende med nye detaljer, den kan rette op på. Hvorfor vil du gemme på en gammel version i stedet for at have fx en liste med link til de programmer, du altid skal have indlæst efter formatering. Jeg har fx en liste liggende med links - også til når jeg sætter pc op for andre. Java(endnu på), irfanview, ccleaner, defraggler, libreoffice osv.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2014 - 09:01 #10
#7 Ja nemlig. Og det er jo lige efter du har formateret og hentet opdateringer til Windows, at man tager det image at et helt nyinstalleret system. Du sparer jo mange timers arbejde ved at gøre dette. Dette image kan du jo så gemme som et "rå" image til en manden gang du vil starte helt på en frisk. De andre image man laver udskiftes jo løbende. Det er en løsning jeg har brugt i snart 15 år.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2014 - 09:02 #11
#9 Eller Ninite:
https://ninite.com/
Avatar billede poko1 Ekspert
03. august 2014 - 09:49 #12
Sådan har jeg lavet et USB drev Hvor nogle åbner de programmer der ikke ændrer sig og resten er direkte link til Hjemmesiderne.
http://gratisupload.dk/vis_billede/712896/
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2014 - 14:22 #13
#7
Det er en misforståelse, at man efter en formatering, starter på en frisk. HDD bliver efterhånden sovset ind i gamle filer, hvoraf nogle oven i købet kan lave koks ved nyinstallation. Det bliver slet ikke slettet ved en formatering. For at begynde på en frisk, er man nød til at lade et program som F.eks Killdisk overskrive alle data.

I øvrigt er jeg enig i, at det er en god ide, at lave et image af sit C-drev, vel at mærke, efter at man har overskrevet C-drevet, så
man ikke gemmer sit "sovs" sammen med installationen, og opdateringerne.
Efterfølgende, før image, skal man undersøge drevet for Virus, spyware og andet snavs.
Men så får man og så noget man virkelig kan få glæde af.
Avatar billede todd24 Nybegynder
09. august 2014 - 11:07 #14
Jeg må tilstå at jeg syntes computeren virke mere 'frisk' når man lige har formateret den..

Jeg kan bedst lide at have mine programmer liggende, eftersom det giver et bedre overblik, men det er ellers en meget god idé med at tage et image er også ok..