Avatar billede 1Dorte Guru
02. august 2014 - 21:49 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Er Microsoft Office xp Professional kompetibel med Windows 8.1 ?

Hej

Er min Microsoft mod kompetibel med Windows 8.1 ?

Det er kompetibel med Windows 7, dog kan Outlook ikke huske mail-password.

Hilsen
Dorte
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2014 - 09:31 #1
Hej Dorte.
Det er svært at vide, da vi ikke ved hvad din computer indholder. Kører du Xp på den nu, skal du køre opgraderings advisor til Win 8 først. http://www.microsoftstore.com/store/mseea/da_DK/pdp/Windows-8.1-Pro-Student/productID.288573500
Hent opgraderings advisor for at se om pc er kompatibel med 8.1:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/upgrade-from-windows-vista-xp-tutorial
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2014 - 09:35 #2
Jeg har selv for snart 5 måneder siden opgraderet min Xp pro til win 8.0.
Jeg har fået tilbud om at opgradere til 8.1, men har ikke gjort det, da jeg har set at flere har fået problemer med det på ældre computere.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2014 - 09:44 #3
Prøvede lige at køre opgraderings assistenten til 8.1 (da jeg kører 8.0) og her sagde den at der ikke umiddelbart var problemer med det. Men indtil videre bliver jeg på 8.0.
Avatar billede 1Dorte Guru
03. august 2014 - 10:39 #4
Jeg har måske udtrykt mig klart nok.

Jeg har Officepakke fra ca. 2002.
Jeg vil købe en computer med Windows 8.1.
Bør jeg købe en ny officepakke? (jeg kan ikke undvære det)

Hilsen
Dorte
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2014 - 11:27 #5
åh ok overså der stod office i indledningen.

Office 2002 supportes ikke længere, så du bør bruge en anden der er supportet.
Avatar billede hjolsen Ekspert
03. august 2014 - 11:45 #6
Office 2003 kører fint på win 8.1 - dog er der en enkelt opdatering der skal installeres manuelt !
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2014 - 11:53 #7
http://support.microsoft.com/kb/2777626
Jeg ville ikke installere en officepakke der ikke kom opdateringer til længere, selvom man måske kan få det til at køre. Siden her fortæller den ikke er kompatibel. Jeg har dog ingen erfaring med det, da jeg ikke har prøvet pakken på en Windows 8 maskine.
Avatar billede 1Dorte Guru
03. august 2014 - 13:10 #8
Hej 220661

Jeg fint tilfreds med min officepakke - hvad er så ulempen med at der ikke længere er opdateringer?

Jeg har aldrig kunne opdaterer den pakke, jeg har. Det er en jeg har købt meget billigt i gennem min daværende arbejdsplads.

Hilsen Dorte
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2014 - 13:25 #9
Ulempen er at der kan opstå sikkerhedshuller i, som ikke længere lukkes, da der ikke kommer opdateringer til programmet.

Det største problem vil måske være om du kan få det til at virke ordentligt med Win 8.1. Men har hjolsen gode erfaringer med dette, er det jo så om du vil leve med den sikkerheds risiko der er ved at bruge det?
En ny officepakke koster jo en del, og Libre office er ikke et alternativ vel?
http://da.libreoffice.org/
Avatar billede 1Dorte Guru
03. august 2014 - 20:50 #10
Tak 220661...
Hjolsen - hvad er det for en opdatering, der skal installeres manuelt - kan jeg finde ud af det?
Avatar billede 1Dorte Guru
04. august 2014 - 11:13 #11
Libre office er ikke et alternativ for mig.
Avatar billede hjolsen Ekspert
09. september 2014 - 08:40 #12
(beklager lige et forsinket svar )
Det er denne opdatering : KB907417
(søg på Google)
Avatar billede 1Dorte Guru
15. september 2014 - 14:20 #13
Hej Hjolsen
Det er også først nu, at jeg får gjort noget ved det...

Den opdatering som du skriver om, er vist til Office 2003, men jeg har en Office XP Professional.

Har søgt på en opdatering til denne, fandt mange, men aner ikke, om de er de rigtige.

Kan du hjælpe mig igen?

Ved du, om Outlook kan huske paswords til mail-konti?

Dorte
Avatar billede hjolsen Ekspert
15. september 2014 - 17:08 #14
Den opdatering er ganske rigtig til 2003 , og den fejler altid under normal installation via Windows update , men kan installeres manuelt. Så hvis der ikke er nogen der fejler hos dig til Office XP , er det jo godt .
Outlook kan godt huske passwords til mail konti .Der skal blot være et "flueben" i husk passwords under konto indstillinger.
Avatar billede 1Dorte Guru
15. september 2014 - 19:59 #15
Hej Hjolsen

Til orientering er det vigtigste for mig Excel, Word. Jeg vil egentlig også gerne bruge Outlook.

Jeg forstår vist ikke helt, hvad du skriver.
Den opdatering, som du skriver om, hvad gør den?

Excel og Word virker så vidt jeg kan se fint nok. Og så jeg behøver ingen opdatering?

Til trods for at jeg sætte flueben i "Gem denne adgangskode på adgangskodelisten" eller skriver adgangskoden under Logonoplysninger (Funktioner - Indstillinger - Konfirguration af e-mail - E-mailkonti - rediger den aktuelle e-mail-konti, kan programmet ikke huske koden, når jeg har haft det lukket.

Det problem opstod, da jeg skiftede fra computer med Windows XP til Windows 7, og derfor valgte jeg dengang et andet mail-program.

Kan din omtale opdatering løse problemet med adgangskoden?

Desuden har jeg problemer, men at få den til at sende mails. Det er lykkes en enkelt gang, uden jeg tilsyneladende har ændret oplysninger. Mailen var 5 timer forsinket. Dette problem kan dog godt være, fordi den ikke er sat rigtigt op.

Hilsen
Dorte Hvergel
Avatar billede 1Dorte Guru
15. september 2014 - 20:07 #16
Outlook skriver af og til

Office-assisten kræver Microsoft Agent 2.0 eller nyere. Programmet findes på Office System Pack.
Avatar billede hjolsen Ekspert
17. september 2014 - 16:44 #17
(bedre sent end ....)
Har du prøvet at kørefind og ret fejl i Office (findes i hjælpe menuen )- eller en reparations installation ?
Avatar billede 1Dorte Guru
28. oktober 2014 - 13:11 #18
Hej

Jeg arbejder ikke så hurtigt...

Egentlig kan jeg godt bruge Excel. Men jeg får nogle fejlmeddelelser...

Når jeg lukker programmerne kommer der nogle gange denne besked:
"programkompatibilitetsassistent. Dette program er muligvis ikke kørt korrekt. Du kan få hjælp på Microsofts websted. Hvis der findes en løsning kan du følge instruktionerne for at prøve at løse problemet."
Jeg kan vælge mellem "få hjælp online" eller "luk". Der sker ingenting, hvis jeg trykker på "få hjælp online".

Når jeg åbner Excel får jeg altid følgende besked:
"Kontrol af brugerkonti. Vil du tillade, at følgende program foretager ændringer på computeren? Programnavn: Microsoft Office XP. Godkendt udgiver: Microsoft Corporation. Filoprindelse: Harddisk på denne computer".
Det er muligt at trykke på "ja" (programmet åbner tilsyneladende normalt) eller "nej" (programmet bliver ikke åbnet). Det er også muligt at trykke på "skift, hvornår disse meddelelser skal vises". Så får jeg følgende besked:

"Vælg, hvornår du vil have besked om ændringer af computeren

Kontrol af brugerkonti er med til at forhindre, at potentielt skadelige programmer foretager ændringer af computeren.

Der er 4 muligheder, de 2 mindst restriktive "anbefales ikke". Jeg (computeren har valgt, men det ser også mest fornuftigt ud) har valgt den 3 mindst restriktive, her står:

"Giv mig kun besked, når programmer forsøger at foretge ændringer på computeren (standard). Giv mig ikke besked, når jeg ændrer Windows-indstillinger. Anbefales, hvis du bruger kendte programmer og besøger kendte websteder."

Jeg er tæt på at købe en ny pakke til ca. 1.000 kr.

Hilsen
Dorte
Avatar billede hjolsen Ekspert
28. oktober 2014 - 20:58 #19
Prøv evt at sætte Excel/Word/Outlook til at køre i kapabilitets tilstand - højre klik på programmet vælg egenskaber og dernæst kør i kapabilitets tilstand og en tidligere Windows version (feks xp).

Jeg har ikke haft nogle af dine problemer med 2003 så der er måske større forskel end jeg umiddelbart troede !

Inden du køber en ny - har du kigget på Office via OneDrive - her er gratis adgang til Word/Excel  , men kræver dog du er online hele tiden !
https://onedrive.live.com/about/da-dk/
Avatar billede 1Dorte Guru
31. oktober 2014 - 10:10 #20
Hej.

Hvor skal jeg højre klikke på programmet?

Jeg vil nok fortrække ikke at være afhængig af internetadgang.
Er det virkelig gratis. På min computer var der forud-installeret One Drive + en ikon på skrivbordet "Microsoft Office 2013 activation". Hvis jeg klikker på det ikon, skal jeg betale for Office (der er også en prøveperiode).

Hilsen
Dorte
Avatar billede hjolsen Ekspert
01. november 2014 - 10:42 #21
Du højre klikker på det ikon du starter programmet med .

Office via One drive er gratis - selve programmerne har dog nogle begrænsninger (bla er der begrænset brug af makroer i Excel )

Det er rigtigt at stort set alle nye bærbare leveres med en  forud installeret version af office - som skal købes for at kunne bruges (samt oftes en masse andet ....). One drive er en integreret  del af Windows 8.

Det kan være den præinstalledede version der driller din office xp pakke - de computere jeg har installeret office 2003 på har ikke haft andre versioner installeret (eller disse er fjernet først )

mvh  HJ
Avatar billede 1Dorte Guru
10. november 2014 - 11:02 #22
Hej Hjolesen. Tak for de forsøge på at svare. Desværre får jeg flere og flere fejlmeddelser. Jeg køber og downloader lige om lidt Microsoft office home and student. Jeg gider ikke mere bøvl...

Læg et svar i løbet af i dag, hvis du ønsker pointene (det ser ikke ud til, at du samler point), ellers lukker jeg selv.
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. november 2014 - 13:00 #23
Du lukker bare - og go' fornøjelse med din nye office !