Avatar billede ado.dk Nybegynder
05. august 2014 - 11:58 Der er 5 kommentarer

Backup - Hvordan laves fuld backup i 2014 ?

Hvordan tager jeg en god backup af min harddisk i dag ?
Jeg vil gerne have alt gemt.

Burn image ?
Google Drive, Dropbox ect ?

Hvordan gør i ?
Avatar billede sonalias Seniormester
05. august 2014 - 12:05 #1
Google Drive + Dropbox er ikke godt hvis du vil have "alt gemt" da de ikke kan synkronisere filer der i brug, dvs programmer der kører osv. Personligt har jeg ikke backup af programmer, kun af filer + billeder + videoer osv, og det kan de 2 nævnte programmer fint håndtere.
Google drive er klart billigst hvorimod jeg har bedst erfaring med Dropbox's evne til at synkronisere alt, det er dog kun special filer som .sln osv som GDrive har haft lidt problemer med :)

Hvis du er almindelig pc bruger vil jeg klart foreskå Google Drive som også giver let adgang til alle dine filer fra alle platforme, held og lykke :)
Avatar billede ado.dk Nybegynder
05. august 2014 - 12:26 #2
Tak for svar.
Jeg har Google Drive, og er i gang med at at oploade billeder og dokumenter.
Understøtter Google Drive mail backup ?
Avatar billede sonalias Seniormester
05. august 2014 - 12:51 #3
Så skal du placere din mail-mappe i GDrive mappen, men mange bruger istedet Gmail nu om dage hvor du ikke har behov for backup.... Du kan sagtens importere mails fra andre adresser til din Gmail. Så har du jo også kun 1 login til det hele :)
Avatar billede endurancel Novice
05. august 2014 - 13:04 #4
Prøv at se på http://www.backblaze.com/ der kan du vælge drev der skal tages backup af.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2014 - 17:20 #5
Hvordan tager jeg en god backup af min harddisk i dag

Mener du en kopi af hele din harddisk ? Som regel har ens computer en mulighed for dette.

Jeg har Google Drive, og er i gang med at at oploade billeder og dokumenter.

Dokumenter og billeder er som regel noget der løbende tages backup af. Hvis du har MS office kan du indstille MS office til at gemme dokumenter på Google drev så der bliver lavet løbende backup.

Har du brug for at lave backup af billeder kan du bruge OneDrive eller Drobbox.