Avatar billede sympotonic Nybegynder
06. august 2014 - 09:57 Der er 1 kommentar

Fejl ved flytning af filer - "Der er ikke tilstrækkeligt plads" OS fejl?

Hej Eksperter!

Jeg arbejder med en del filhåndtering, og er støt på denne fejl flere gange nu. Hvis jeg har en mappe med f.eks 150 gb, jeg forsøger at flytte fra en Workstation med Windows 7, til en netværksmappe på en Windows 2008 server, i en undermappe, lad os kalde stien E:\Data\Filer\Mappe2 Så modtager jeg fejlen "Der er ikke tilstrækkelig plads på disken, Du skal bruge 150GB mere for at kopiere disse filer."

Dog er der massere af plads, og det mest underligere er at hvis jeg hopper en gang op i mappestrukturen kan jeg godt. Altså hvis jeg overføre til netværksmappen E:\Data\Filer, får jeg ingen fejl og den overføre uden problemer.

Fejlen opstår ikke hvis jeg overføre med en FTP client, eller Windows Commander (Total Commander), eller andre software, er kun Windows der laver denne fejl på min Workstation ved overførelsen i den  undermappe. Sker flere steder som sagt jævnligt, men hvis jeg lige hopper en mappe op, sker det ikke. Så kan jeg overføre dataen, og efterfølgende flytte mappen ned i undermappen på serveren.

Håber i kender et hotfix til dette lille problem =)
Avatar billede sympotonic Nybegynder
26. august 2014 - 13:35 #1
Er der virkelig ingen som kan hjælpe med dette? Der sker jævnligt.