Avatar billede Valsted Nybegynder
07. august 2014 - 20:35 Der er 7 kommentarer

Makro problemer i word

Hej!

Efter jeg er kommet hjem fra ferie er et problem poppet op på mit word program. Nedenstående fejlmeddelelse popper op hver gang jeg åbner og lukker word, og det kommer også når jeg bruger det.

http://postimg.org/image/5k6fhrvtl/

Jeg kan regne mig frem til jeg på en eller anden måde, skal have installeret de makroer, men ved ikke hvordan. De må have været installeret før ferien, for selv på gamle dokumenter kommer samme fejl op.

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. august 2014 - 21:00 #1
du skal bare give tilladelse til at de indlæses og køres.
https://www.dropbox.com/s/xpksf8uvs12sduu/Image005.png
Avatar billede Valsted Nybegynder
07. august 2014 - 22:42 #2
Det du viser der, har jeg prøvet og den irriterende meddelelse popper stadig op i tide og utide. Andre bud?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. august 2014 - 11:45 #3
Hvis du ikke selv har lavet makroer, så kan det være en defekt i word-startfil (normal.dotm)
Luk word, find filen og omdøb den til fx anormal.dotm
Når word startes vil den selv danne en ny standardfil.
Har du egne makroer kan du åbne "anormal.dotm" og importere makroer til den nye normal.dotm
Typisk ligger filen i mappen
C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Roaming\Microsoft\Skabeloner
AppData er skjult, så du skal slå visning af skjulte mapper og filer til.
Avatar billede Valsted Nybegynder
08. august 2014 - 12:32 #4
Jeg har ikke selv oprettet makroer for før problemet opstod anede jeg ikke hvad det var.

Jeg kan godt set hvor du vil hen ad.

Jeg kan dog ikke finde filen selvom jeg søger på navnet nede i start, og kan heller ikke finde den gennem den sti du viser. Der er ingen mappe ved navn "appdata" og i roaming ligger der heller ikke noget.

Har du andre bud på hvor den kan ligge henne?

Mit word er 2010.
Avatar billede Valsted Nybegynder
08. august 2014 - 12:39 #5
Red: Jeg læste forker i første omgang. Jeg har nu fundet filen og prøvet at omdøbe den som du skrev. Dette hjalp ikke, og problemet opstår også hvis jeg bruger andre skabeloner.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. august 2014 - 12:55 #6
har du cd med office/word? Så ville jeg afinstallere det helt - og fjerne mappen 'skabeloner' jf før - genstarte maskinen og indlæse office/word igen. Der skal så også hentes opdateringer via windows update.
Jeg bruger selv http://download.cnet.com/Advanced-Uninstaller-Pro/3000-2096_4-10069986.html?tag=bc til at fjerne programmer. Det skanner reg-db for efterladte rester efter afinstallering, så der ikke er noget gammelt møj i systemet. Pas lige på deres download - der er lidt gums med, så du skal klikke på 'decline' 2 gange før du kommer til 'install'.
Avatar billede Valsted Nybegynder
08. august 2014 - 17:06 #7
Jeg købte det som den der studieudgave hvor man får tilsendt en key og derefter kan gå på windows side og hente det igen. Havde en del bøvl dengang det skulle installeres men det ser lidt ud som om det er eneste løsning.

Det må jeg hellere prøve.