Avatar billede tma Juniormester
08. august 2014 - 09:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vores signerede mails sendes som en vedhæftet mail i en almindelig mail

Når vi digitalt signerer eller krypterer en mail, vises den hos modtageren som en vedhæftning i en mail der ikke er signeret. Modtageren afkræves først kodeord når vedhæftningen skal åbnes. I princippet kan det være godt nok, da sikkerheden er i orden (man kan ikke se indholdet af den sikrede mail). Problemet er dog stort, da flere kommuner har en sikret postkasse som automatisk afviser mails der ikke er sikrede, og da den primære mail ikke er sikret (men alene vedhæftningen), bliver vores mail afvist.
Hvad kan det skyldes?

Forudsætninger: Office 2010, Exchange 2007
Avatar billede leif Seniormester
12. august 2014 - 09:13 #1
Avatar billede tma Juniormester
12. august 2014 - 09:29 #2
Problemet løst.
Det skyldes at vi på serveren havde en disclamer som lagde en tekst på mailen. Dermed blev mailen ændret og systemet pakkede den sikrede i en ny mail.
Avatar billede leif Seniormester
12. august 2014 - 11:18 #3
Ahh, okay.