Avatar billede NielsErikP Mester
09. august 2014 - 16:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan man overdrage et DK domæne?

Hej Eksperter...

Dejligt at være tilbage :-)

Har lige et par spørgsmål ang. Dk domæne navne...
jeg håber i kan svare på... Kan man overdrage et DK domæne til en anden person?
Og hvis man kan, hvad er så den generelle pris på markedet for sådan en overdragelse?

Håber på lidt hjælp/debat her.  :-)

På forhånd tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
09. august 2014 - 17:35 #1
Jeg har overdraget et domæne til en anden. Det var ikke meget brugt, så jeg foreslog, at jeg fik 500kr for ulejligheden med at rette mine login rundt omkring til andre konti. Tror så ikke, at nogen har solgt det billigere - men jeg har rimeligt styr på login og mailadresser, så det var rettet på 1 time.
Avatar billede NielsErikP Mester
09. august 2014 - 23:01 #2
Hej claes...

Tak for dit hurtige svar...  jamen det drejer sig om en kendt person der for et par år tilbage var Hook... på mit domæne...Da det var hans navn...  Noget jeg valgt udfra både navn og andre ting...
Ja.. Det drejer sig selvfølgelig om en del ændren rundt omkring. Men ville da også bare høre om noget sådan kunne give lidt penge i kassen. Kan efter en del overvejen godt se det fra mandens synspunkt.
Hvordan foregår sådan en overdragelse så...Er det noget DK Hostmaster skal ind over?
Avatar billede keysersoze Guru
09. august 2014 - 23:49 #3
Det kan være "farligt" at jagte salg af et domæne og forsøge at tjene på det simpelthen fordi det er imod reglerne - derfor er et domæne som udgangspunkt kun det værd det har kostet fra starten. Du ejer i bund og grund heller domænet men kun brugsretten til det. Forbryder du dig mod reglerne kan du risikere at måtte afhænde det helt gratis. Mit bedste råd for at undgå problemer er derfor at sælge en pakke fx bestående af domæne + indhold men en pris er næsten umuligt at sætte på da det afhænger af mange ukendte faktorer, fx hvor bundet op du er på det i forskellige profiler osv.

En overdragelse sker gennem dette; https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=192
Avatar billede NielsErikP Mester
10. august 2014 - 01:03 #4
He...

Tak for info...
Claes57 smid venligst et svar... Så deler du og keysersoze.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2014 - 03:07 #5
Ligemeget med point
Avatar billede NielsErikP Mester
10. august 2014 - 10:59 #6
Hej...

Nå, men ihvertfald tak for din tid så, claes57 :-)
Avatar billede Abigo Nybegynder
13. august 2014 - 11:07 #7
Som Soze ganske rigtigt pointerer, så er det en god ide at "bundle" dit domæne, for så snart du tager bare 1 kr mere end du oprindeligt har betalt for det, så er du en hustler og det kan dk-hostmaster ikke lide...

That being said.
Rent praktisk overdragelse foregår hos dk-hostmaster her: https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=192