Avatar billede BaconBaronen Nybegynder
09. august 2014 - 23:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ny kontormaskine...

Tiden er kommet til at investere i ny stationær, med følgende krav:

- minimum 500 gb harddisk
- minimum 4 gb ram
- støjsvag!
- Skal kun bruges til at arbejde i Officepakken, surfe på nettet, samt opbevare billeder/minimal billedbehandling
- Behøver ikke indeholder Windows 7/8/8.1, dette kan jeg godt købe ved siden af hvis det er billigere alt i alt
- Skal indeholde lydkort (til afspilning af diverse MP3)
- Minimum 2 USB udgange, gerne mere
- CD/DVD drev/brænder
- Så lille kabinet som muligt
- pris gerne under 4000 kr

Er der nogen oplagte kandidater med de krav?

Jeg er ikke interesseret i byg selv, men leder efter en færdig løsning.
Avatar billede matlerbru Nybegynder
10. august 2014 - 00:02 #1
ASRock Vision HT 420D

Jeg vil sige at den er en rigtig fin lille computer.

Den kan fås til 4100, inkl. fragt, så er også til at betale.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2014 - 07:29 #2
her kan du selv tilføje hvad du ellers ønsker

http://www.mm-vision.dk/god-kontor-pc-vision-office

se også under denne her

http://www.mm-vision.dk/computer/vision-computere

firmaet ligger lidt udenfor  roskilde

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2014 - 08:12 #3
denne her ligger på falconer alle i København eller i århus

https://www.fcomputer.dk/computer/konfigurerbar-pc/

m.v.h
Avatar billede BaconBaronen Nybegynder
10. august 2014 - 15:31 #4
Tak for links'ene....

Jeg har selvfølgelig kigget lidt rundt omkring, men jeg er i tvivl mht. CPU, hvad der er passende til mit behov, om jeg SKAL have en Intet i5? Eller har AMD en CPU som passer til mit behov?
Jeg vil gerne have noget som også er lidt fremtidssikret, så jeg ikke står om 3-4 år, og skal have ny maskine, fordi der er kommet en ny version af Windows, f.eks....
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2014 - 16:14 #5
det er bundkortet der bestemmer hvor kraftig en cpu den kan bruge

et eksempel er dette her

asus sabertooth 990 fx er amd3 + bundkort
det kan bruge op til 5.2 MHz cpu ikke højere
så du skal se på hvilket bundkort og MHz det kan klare

ud over det skal du se på ramtyper den kan bruge men i det store hele er der ikke meget at hente ved at købe de krafigste - køb de billigste
det er ikke Windows der styrer hvor stor din cpu skal være
m.v.h
Avatar billede matlerbru Nybegynder
10. august 2014 - 16:31 #6
Du skal ikke have en i, og amd har nogle udemærkede alternativer, men jeg vil tro at det er Cph og evt en ssd du vil have gavn af
Avatar billede BaconBaronen Nybegynder
10. august 2014 - 16:35 #7
Avatar billede BaconBaronen Nybegynder
10. august 2014 - 16:51 #9
Hvis man holder Eee Box'en og ASRock'en op mod hinanden, hvad vil I så anbefale?

Jeg tænker ASRock'en, da den har en i5?
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2014 - 17:31 #10
ee box
Max Turbo Speed

2.42 GHz

asrock
Processor 1 x Intel Core i5 (4. Gen) 4200M / 2.5 GHz ( 3.1 GHz ) ( Dual-Core

det ligner ikke den store forskel med hensyn til cpu hastighed

af og til er det en fordel at købe et bundkort der kan overclockes

men husk det kræver en god køler (vandkøling)og med 4000,- er det ikke din mulighed

men vil bare ligne skrive muligheden for dig

mit bundkort

asus sabertooth 990 fx har en 3.4 MHz cpu i
selve kortet kan overclockes og det kører i øjeblikket 3,6 men kan øges en tand til hvis det er det jeg ønsker

den hurtigste cpu er 4.7 MHz i øjeblikket til ca. 2500,-

forstår du hvad jeg mener - i længden vil jeg jo spare kroner fordi det holder længere tid men det er et valg ok

m.v.h
Avatar billede matlerbru Nybegynder
10. august 2014 - 19:52 #11
Jeg må altså efter egen erfaring påstå at der er en verden til forskel for en celeron og en i5 processor, også selvom de kører ved samme frekvens.
Avatar billede BaconBaronen Nybegynder
10. august 2014 - 20:39 #12
godt input - hvad er så bedst?
Og hvilken celeron processor hat du haft, som du bygger det på?
Avatar billede BaconBaronen Nybegynder
10. august 2014 - 20:57 #13
Til #10:
CPU ser nogenlunde ens ud - men hvad er forskellen på den Celeron og så en i5?

Og jeg vurderer ikke at jeg har behov for at overclocke - den skal somsagt blot bruges til internet, officepakken og let billedbehandling, ingen spil....
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2014 - 21:16 #14
Pris gerne under 4000.00 krav
Det er ikke ret meget at købe en ordentlig maskine for vel

Jeg viser dig kun hvad du egentlig også kunne gøre

Elegante har også færdige maskiner men uanset hvad du gør vil de maskiner enten have for lidt ram eller for lille harddisk og så videre

Du kunne som købe en til 3500.00 og så sætte et hurtigt ssd drev i den til styresystemet
Så er i hvert fald fremtidssikre alene på grund af at den starte lynhurtigt op
Avatar billede BaconBaronen Nybegynder
10. august 2014 - 21:29 #15
Så hvilken vil du anbefale?
Husk kabinettet ikke skal være alt for stort.

Har kigget lidt nærmere på ASRock, og med Windows 8 ligger den i 4500.....jeg er bange for at det er der man ender hvis jeg skal have noget ordentligt.
Avatar billede matlerbru Nybegynder
10. august 2014 - 21:46 #16
Forskellen er bla. At i5 benytter sig af hyper treading og andre teknologier som ikke er på celeron processoren.
Avatar billede BaconBaronen Nybegynder
17. august 2014 - 14:39 #17
Det blev en ASUS Eee Box EB1037, ankommer i løbet af ugen.

treatmenice, smider du et svar? Så får du lidt point...
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2014 - 15:31 #18
ok