Avatar billede mannafool Nybegynder
10. august 2014 - 00:50 Der er 1 løsning

Router - NAS - WDTVlive

Hej.

Nu kommer lige først en lang forklaring samt info på det jeg har:

Det jeg prøver, er at få min WDTVlive (IP: 19.168.1.192), der er wireless connected til min router (Model: Tilgin Home Gateway HG2301)at streame film fra min Synology NAS (IP: 192.168.1.9) der er med kabel til router (Model: DS213j)via Linux Shared. (Da det burde være muligt at se ISO filer via Linux)

Først info på min WDTVlive:

Network setup: https://www.dropbox.com/s/en1u8tqcj1mpuf2/IMG_20140810_001025.jpg
Firmware version: 2.01.86

Info på Synology NAS:

NFS er aktiveret: https://www.dropbox.com/s/slkh1ax7o98eqjp/1.jpg
Har oprettet en bruger "WDTV", og denne har tilladelse til de mapper der er relevante med "Skrivebeskyttet"
Under "Brugergrupper" har jeg flueben i både "user" og "administrator"

Info om Tilgin Home Gateway HG2301:

Portforward:
https://www.dropbox.com/sh/iue93inqpl8cabi/AADMl8z8uxNiTuwRqodAEGU2a - Ikke at jeg tror dette har noget som helst at sige??

Det jeg tænker, er at det muligvis er noget i routeren der skal åbnes op for? Synes bare jeg har været hele setup´en igennem, og kan intet finde.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da ungerne går glip af deres film.

(Skal lige siges, at mit setup HAR virket indtil for 2 dage siden hvor jeg gik fra TDC til WAOO (Bredbånd nord).
TDC routeren, en model Sagemcom (model nummer usikker)er det eneste der er blevet udskiftet.
Avatar billede mannafool Nybegynder
10. august 2014 - 15:37 #1
Problem fundet.

- Af en eller anden grund, havde Synology´en valgt de 2 WDTV boxe SKULLE være specifikke IP adresser.
Er ændret - og alt virker perfekt igen.