Avatar billede arnepedersen Forsker
10. august 2014 - 10:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløs harddisk

Jeg har besluttet af alt undtagen programmer skal fjernes fra c drevet.(har tit måtte formatere, og derved miste alt for meget af private ting)

Nu har jeg så lagt det hele på en ekstern harddisk, og det virker egentlig meget fint, men jeg har to Pc'er, og det ville være fantastisk med en trådløs ekstern harddisk der kunne betjene begge maskiner.

Har i en super løsning der ikke koster en formue?
Ps jeg har yousee som leverandør, og selvfølgelig trådløs netværk.
Mvh. Arne
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2014 - 12:29 #1
Det er ikke et svar på dit spørgsmål, men en kommentar til dette:
"Nu har jeg så lagt det hele på en ekstern harddisk"
Når det hele ligger eet sted, er der altid mulighed for at miste alt i eet hug. En HDD, også en ny kan pludselig svigte med læsehovedet eller printpladen. Det er også muligt, at den holder i mange år. Men det kan man ikke vide, så derfor bør man altid have sine vigtige data på backup. En ekstern HDD er ikke backup, det er bare at lægge data et andet sted.
Noget andet er, at man aldrig skal lægge sine vigtige data på C-drevet, men altid på en anden partition.
Jeg håber på, at du også får svar på dit spørgsmål:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2014 - 13:10 #2
Jeg er enig i #1, og kender heller ikke til trådløse harddiske desværre.
Personligt har mine filer liggende mindst tre steder.
På selve computeren jeg bruger, hvor de IKKE ligger på c drevet.
Og på to eksterne harddiske der kun isættes når der tages backup.
Jeg bruger programmet Allway Sync til at synkronisere filerne, så det der er på computeren også er på de eksterne harddiske.
Programmet her er gratis, hvis man manuelt tager backup.
http://allwaysync.com/
Jeg har i programmet også lavet et job der synkroniserer på brugermappen på Mozilla Thunderbird, så den jævnligt bliver opdateret.
Avatar billede arnepedersen Forsker
10. august 2014 - 13:38 #4
Tak for jeres input.
Jeg sidder netop og eksperimenterer med Explorer One Drive, hvor man kan lægge op til 15 gigabyte op i en sky (hvad det så end er for noget)
Har i noget kenskab til det?

Jeg har i forvejen Drop Box, men det bruger jeg kun til filoverførelser.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2014 - 13:43 #5
"En sky" er opbevaring på nettet på en server du har adgang til.
Drop Box må være det samme vil jeg mene.
Bruger ikke selv denne metode at gemme filer på.
10. august 2014 - 15:01 #6
DropBox og lignende tjenester er ikke egnet til at være den primære backup + der er et juridisk og sikkerhedsmæssigt problem i forhold med at opbevare følsomme data i "Skyen" uden for EU.
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. december 2014 - 08:47 #7
Ok ingen løsning på trådløs harddisk. så jeg lukker.