Avatar billede Dreeez Nybegynder
10. august 2014 - 11:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg opgradere til DDR3 ram?

Hej
Jeg er den semi-glade ejer af en ældre Acer Aspire 5530.
Mit spørgsmål går på om jeg kan opgradere fra nuværende ddr2 ram til ddr3 ram, og evt. til hvor mange?
Mvh.
Avatar billede cht22 Professor
10. august 2014 - 11:49 #1
Du kan ikke sætte DDR3 RAM i slots til DDR2 RAM. Der er forskellige antal PIN: http://en.wikipedia.org/wiki/DIMM
Avatar billede PrOz Nybegynder
10. august 2014 - 20:33 #2
Først skal du finde ud af om dit bundkort understøtter ddr3 ram, det gør du evt ved at finde din manuel og kig den igennem, før du gør noget som helst :)

Hvis den gør det, så er det bare at klø på med så hurtige ram du nu finder nødvendigt. Du tager bare rammende ud, sætter de nye i og går ind i din bios og tjek om alt køre som det skal :)
Avatar billede Dreeez Nybegynder
10. august 2014 - 21:17 #3
Interessant. Jeg har desværre ikke manualen længere. Hvad gør jeg så?
Avatar billede PrOz Nybegynder
10. august 2014 - 21:35 #4
evt google Acer Aspire 5530 manual, kig den igennem :)
hvis du er heldig kan du sikkert bare downloade manualen i pdf eller ligende.

Jeg plejer at benytte http://www.manualowl.com/index.php prøv at søg der :)
Avatar billede PrOz Nybegynder
29. august 2014 - 08:45 #5
Fik du løst problemet???
Avatar billede Dreeez Nybegynder
08. januar 2015 - 15:59 #6
Fandt ud af det desværre ikke kan lade sig gøre.

Er der nogen der ved hvordan jeg lukker denne tråd igen?
Tak.