Avatar billede Widefelix Novice
11. august 2014 - 11:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oc og ikke oc ram.

Hej eksperter, dette har længe piner mig at jeg ikke aner noget om, det er fordi jeg overvejer at opgradere min 16 gb Corsair Vengeance ram 1600mhz som også er rigtige gode ram, men overvejer opgradere til 32 gb 2400 mhz, men på asus side står der O.C ved siden af 2400 mhz tallet, og hvad betyder det, som sagt plager det mig da jeg ikke er sikker på 100% kompatibilitet, takker for alt hjælp jeg kan få :)
Avatar billede Widefelix Novice
11. august 2014 - 11:51 #1
Pinet*
Avatar billede sonalias Seniormester
11. august 2014 - 13:39 #2
OC står normalt for OverClocking når vi snakker hardware, om det så betyder de ER overclocked, eller er en OC version som kan holde til det, det må guderne vide :)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2014 - 19:01 #3
Ok jeg ved ikke så meget om ram, men ved, at muligheden for at udnytte meget hurtige ram, afhænger af hastigheden på bundkortet, og den er ikke 2400 MHz. Så skal cpuén oveklokkes til det yderste, og det hele bliver meget varmt og hurtigt nedslidt.
Det skal du nok overveje meget nøje.
Avatar billede sonalias Seniormester
12. august 2014 - 11:37 #4
Nogle bundkort understøtter dog 2400 MHz ram :)
Det skal dog siges at, når vi snakker ram, er mere interesseret i en lavere CL tid på rammene, det er den tid det tager at tilgå en bestemt adresse i rammene, uanset clock hastigheden. Dyre ram = lavere CL (tommelfinger regel).
Avatar billede Widefelix Novice
02. oktober 2014 - 22:26 #5
Tak for alle svarene. Undskyld jeg været dårlig til at svare. I lægger bare et svar og der er point :)
Avatar billede sonalias Seniormester
17. oktober 2014 - 14:25 #6
Lad os se at få lukket pænt efter os! :)