Avatar billede tobiasandersen Nybegynder
12. august 2014 - 01:05 Der er 3 kommentarer

XBMC som mediecenter

Jeg er helt ny indenfor opsætning af et mediecenter men jeg har hentet XBMC og elsker det. Har kun kørt det fra en Windows computer og så gennem HDMI til tv. Jeg vil rigtig gerne kunne stream film, videoer, tv shows, musik, billeder, netflix osv fra en ekstern hardisk til mit tv trådløst.

Hvordan kan det gøres er det med Chromecast eller hvordan ?
Hvilken slags extern kan bruges ?
Er det muligt at man kan styre det via Iphone ?
Kan det streames fra flere fjernsyn ?
Er der andet jeg skal vide ?

Mange tak på forhånd
Avatar billede jjbirk Nybegynder
12. august 2014 - 09:10 #1
ja du kan styre xbmx via din ipad/iphone med programmet xbmcRemote.

Er selv begyndt at arbejde med opsætningen af en mediaserver med xbmc. :-)
Avatar billede tobiasandersen Nybegynder
12. august 2014 - 12:39 #2
Cool :D hvordan forbinder jeg det til TV og kan det forbindes til flere på en gang `? Hvilken extern skal jeg bruge bare en med netværk eller ?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
12. august 2014 - 16:57 #3
Jeg bruger HDMI kabel og har kun tilsluttet et tv.
Som jeg skrev er jeg selv lige begyndt :-)