Avatar billede chalde Seniormester
12. august 2014 - 08:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SNMP monitorering - Gratis alternativ til PRTG

Hej

Jeg søger et alternativ til PRTG http://www.paessler.com/prtg . De 10 sensors den gratis version tilbyder er en anelse i underkanten.

Skal bruge:
- SNMP v1 og v3
- Grafisk historik over netværksforbrug
- Up/down time
- Realtime visning af forbrug
- Meget gerne autodiscovery, men intet krav
- Server skal køre fra Windows
- Helst ikke java-baseret (grundet ressourcer)
- Kan være yderligere jeg ikke lige har tænkt over

Har kigget på Pandorafms, men ser også helst at det er uden seperat installation af apache/mysql mv.

Lad mig høre hvad i har af bud.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. august 2014 - 10:18 #1
Pandora ville jeg nok selv hælde meget til.
Ren nysgerrighed - hvorfor er du tilbageholdende i forhold til Apache/MySQL?
Avatar billede chalde Seniormester
12. august 2014 - 10:34 #2
#1 Mest for at begrænse antallet af forskellige webservere og databaser (har allerede et par services kørende på IIS og Mssql).

Men hvis alt glipper, så må jeg bide i det sure æble og introducere flere ;)

Med tiden og en ny server med esxi giver det dog lidt flere muligheder, da jeg så kan smide et par linux dists op. Der findes alligevel en del fornuftige (især prismæssigt) den vej.
Avatar billede chalde Seniormester
27. august 2014 - 07:44 #3
Har lavet en midlertidig løsning med en virtuel debian med http://www.observium.org/ ind til jeg får kapret en Raspberry PI til det.