Avatar billede WebHost Nybegynder
12. august 2014 - 11:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Begynder hjælp til Asp.net vb

Hej

Jeg har lagt om længe kaste mig ud i at lave asp.net website og det gå også sådan ok.. dog har jeg et par problemmer som jeg vil høre om en venlige sjæl kan hjælpe mig med..

Jeg har oprette et Web Application i Microsoft Visual Studio 2010
og har Add Reference

MySql.Data

Min kode ser sådan ud.

Imports MySql.Data.MySqlClient

Dim MyConn As MySqlConnection
        MyConn = New MySqlConnection()
        MyConn.ConnectionString = ConfigurationManager.ConnectionStrings("SystemConnection").ConnectionString
        Try
            MyConn.Open()
            Me.Label1.Text = "MyConn is : " & MyConn.State.ToString & " " & Now()
        Finally
            MyConn.Close()
        End Try
        MyConn.Close()
        Me.Label2.Text = "MyConn is : " & MyConn.State.ToString & " " & Now()
        MyConn = Nothing

Og så kommer mit spørgsmål hvorfor vil MySQL ikke lukket min connection ?

Hvad gør jeg forkert..
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2014 - 13:59 #1
Du lukker 2 gange??
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2014 - 13:59 #2
Drop de 2 x Close og brug en Using i.s.f.!
Avatar billede WebHost Nybegynder
12. august 2014 - 14:05 #3
Hej Arne_v

Jeg har prøve mig frem og har prøve at lukket den på alle mulige måder men det vil bare slet ikke.. jeg ved ikke om det er mig der ikke helt har forståede .net enu..

hvad er en using ?
Avatar billede WebHost Nybegynder
12. august 2014 - 14:06 #4
Eller har du en anden løsning på give script ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2014 - 14:12 #5
Using con As New MySqlConnection(constr)
    con.Open()
    ' resten
End Using

saa bliver Close kaldt automatisk
Avatar billede WebHost Nybegynder
12. august 2014 - 14:17 #6
skal den være være try eller hvordan ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2014 - 14:22 #7
nej
Avatar billede WebHost Nybegynder
12. august 2014 - 14:25 #8
ok. Tak jeg har prøve at lave den i en class sådan at jeg kan kalde den en gang og ikke som jeg lige nu har i mit script flere gang
men kan ikke få det til at virke så lige nu hente min hjemmeside 4 gang pr besøg
Avatar billede WebHost Nybegynder
27. august 2014 - 16:16 #9
Når arne_v smider du et svar så jeg kan lukke denne tråd..
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2014 - 16:30 #10
OK

men fik du det til at virke?
Avatar billede WebHost Nybegynder
27. august 2014 - 16:59 #11
Ja næste.. men det var da nåde der fik mig til at komme vider.. ;)