Avatar billede goldeneagle Nybegynder
13. august 2014 - 13:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

icacls.exe

Hej !

Efter denne måneds update fra Microsoft kan jeg ikke benytte min komputer. (Samsung N210 - Windows 7 Starter)

Efter lang tids opstart kommer denne meddelelse:

"C:\windows\system 32\icacls.exe"

" Windows kunne ikke få adgang til den angivne enhed, sti eller fil.
Du har muligvis ikke de nødvendige rettigheder til at få adgang til elementet"

Når jeg prøver at starte andre programmer med et dobbeltklik på ikonet på skrivebordet, får jeg samme meddelelse (med respektive filnavn og sti).
Det samme hvis jeg højreklikker og benytter "Kør som Administrator"

Ved en tilfældighed har jeg prøvet at højreklikke og benytte menupunktet "open safer". Så starter programmerne ?

Jeg har kørt sfc /scannow og CHKDSK i fejlsikret tilstand uden resultat.

Hvad kan der være galt

Mvh
Ole
Avatar billede claes57 Ekspert
13. august 2014 - 15:24 #1
gå ind via open safer - i kontrolpanel skal du køre systemgendannelse tilbage til før problemet opstod.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
13. august 2014 - 17:01 #2
Det var også under overvejelse, men jeg tænkte på, at det måske var bedre at slette de sidste updates een af gangen.
Hvis det er en update, vil jeg så ikke få samme problem igen ?

Mvh
Ole
Avatar billede claes57 Ekspert
13. august 2014 - 17:13 #3
Hvis du gendanner, så kan du indlæse opdateringer til det går galt - en ad gangen med genstart efter hver. Og så har du synderen, og kan afvise den. Det tror jeg er en sikrere måde i forhold til at slette opdateringer
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
14. august 2014 - 17:02 #4
Hej !

Jeg har ventet lidt for at se, om der var flere, der havde fået problemer.
Indtil videre har jeg kun set denne:

http://www.computerworld.dk/art/231629/microsoft-lukker-for-37-saarbarheder

Nu har jeg så prøvet at gå til Systemgendannelse via "open safer".
Det kunne ikke lade sig gøre, lige meget hvordan jeg forsøgte. Når jeg kom frem til Systemgendannelse, kom jeg ikke længere.
Derimod kunne jeg tilgå Windows Update og slette de sidste opdateringer. Det hjalp, så nu kører det.
Så er det "kun" tilbage at installere dem een ad gangen.

Mvh
Ole
Avatar billede claes57 Ekspert
14. august 2014 - 17:11 #5
Ok, og mystisk nok, så kan det ske, at det hele kører når alle opdateringer er indlæst en ad gangen. Skriv noter for hvert trin, så du kan gå tilbage og derefter tjekke, hvad den ødelæggende Update pille ved.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
15. august 2014 - 09:23 #6
Så fandt jeg "synderen": KB2980245
Heldigvis ikke en vigtig men valgfri opdatering.
Installeret som den sidste af 10 opdateringer fremkom samme problem igen.
Hvis du ønsker points så skriv et svar.

Mvh. og tak for hjælpen
Ole Laursen
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2014 - 09:45 #7
bare læg svar selv. God kamp...
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
18. august 2014 - 17:06 #8